בשיתוף פורום Reboot
מערכת הבריאות בישראל מתמודדת עם אתגרים רבים, המשתנים בקצב חסר תקדים. יזמות וחדשנות היא אחת הדרכים להתמודד עם אתגרים אלו. התחרות השנתית "יוזמת הבריאות המובילה" של ידיעות אחרונות, ynet ופורום Reboot מקדמת מטרה זו ותומכת ביוזמות בריאות אשר יכולות לשפר ולייעל את המערכת, לסייע לחולים ולבני משפחותיהם ולצוות הרפואי.
היכנסו ומלאו את הטופס - לחצו כאן

1 צפייה בגלריה
חדר מיון קפלן
חדר מיון קפלן
היוזמה שתשפר את מערכת הבריאות
(צילום: יריב כץ)
פורום Reboot הוא יוזמה לתועלת הציבור, הפועלת על בסיס התנדבותי משנת 2014 במטרה לקדם את תחום הבריאות לראש סדר העדיפויות הלאומי, וכחלק קבוע מהשיח הציבורי. תחרות 'יוזמת הבריאות המובילה' מאפשרת לממש רעיונות שיסייעו לחולים או ישפרו את מערכת הבריאות שלנו. ליוזמות הנבחרות מוענקת חבילת סיוע הכוללת תמיכה כספית, היכרות אישית ומקצועית עם בכירים ממערכת הבריאות, האקדמיה והתעשייה וכן חשיפה תקשורתית בידיעות אחרונות.
במהלך השנים הוגשו לתחרות מאות רבות של יוזמות. בשנה שעברה זכתה היוזמה 'רציתי שתדעו' של המיזם "מחווה", בפיילוט עם מרכז רפואי בית רבקה, העמקת שיח וקשר קרוב ואמפתי יותר בין מטפלים, מטופלים ומלווים.
"הזכייה היא הרבה מעבר לכסף. התחרות קידמה באופן משמעותי את היוזמה שלנו ופתחה לנו דלתות. בזכות החשיפה המשמעותית קיבלנו פניות מבתי חולים וממנהלים ממערכת הבריאות שהביעו רצון ליישם את הפרויקט", אומרת דקלה הרצוג טוויג.
מקום 1 ריבוטדקלה הרצוג טוויגצילום: ירון ברנר
יזמים נוספים שזכו בשנים קודמות משתפים בתחושות דומות. "עצם הזכייה בתחרות גרמה לנו להבין ולהראות החוצה שיש פה "משהו", בעצם קבלת גושפנקא שאנחנו עם משהו נכון", אומר ד"ר רפי רמברנט יזם פרויקט SENSPD לאבחון מוקדם לאוטיזם.

כך תגישו את ההצעות

מוכנות ויישום: על היוזמות המוגשות להיות בשלב בשלות המאפשר השקה תוך זמן קצר או כאלו שכבר בתהליך פיילוט. דוגמאות לנושאים רלוונטיים: נושא החמלה במערכת הבריאות, פתרונות AI לייעול ושיפור המערכת, אבחון מוקדם, התמדה והיענות לטיפול, מניעת מחלות, יוזמות שיכולות לשפר את התוצאות הטיפוליות; תמיכה בצוותים הרפואיים, פיתוח מוצרים, שירותים וטכנולוגיות חדשות ועוד.
התחרות פתוחה לכולם: עובדי מערכת הבריאות, עובדי גוף ציבורי, עמותות וארגונים חברתיים וחברות פרטיות בתחום. מדי שנה מוגשות מאות יוזמות ומתוכן נבחרות, בסיוע החברה הישראלית לאיכות ברפואה והאגודה לזכויות החולה, עשר היוזמות שעולות לגמר ומוצגות בפני חבר שופטים מומחה שכלל לאורך השנים את ד"ר יצחק ברלוביץ', יו"ר פורום Reboot ומשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר; פרופ׳ רן בליצר, המנהל המדעי של פורום Reboot, ראש מערך החדשנות בכללית ויו״ר החברה הישראלית לאיכות ברפואה; ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה; מר רועי רייכר, לשעבר רכז תחום בריאות במשרד האוצר; שמוליק בן יעקב, יו"ר האגודה לזכויות החולה; ד"ר אבי מתן, ועדת הפארמה, לשכת המסחר ישראל-ארה"ב ומנכ"ל AbbVie ישראל; ד"ר מירי מזרחי, לשעבר ראשת חטיבת הבריאות ומשנה למנכ"לית מכבי שרותי בריאות; פרופ' שלמה וינקר, ראש חטיבת רפואה, קופת חולים לאומית; הגב' חנה שילדר, לשעבר מנהלת אגף דיגיטל במאוחדת; ובכירים נוספים ממשרד הבריאות, קופות החולים, התעשייה, עמותות חולים ומערכת 'ידיעות אחרונות'.
ד"ר יצחק ברלוביץד"ר יצחק ברלוביץצילום: חברת Take care

מגישי הצעות משנים קודמות מספרים

ד"ר נעה דגן, יזמית פרויקט C-Pi "רפואה מדויקת, מנבאת, יוזמת ומונעת" של שירותי בריאות כללית: "החשיפה והזכייה בתחרות עזרה גם "בדחיפה" התוך ארגונית של הפרוייקט ובחשיפה שלו מול רופאי משפחה שהם משתמשים פוטנציאליים בפלטפורמה וגם בחשיפה מחוץ לארגון".
גיא תבורי ממיזם חיבו"ק – חיבור בריאות וקהילה. הינה יוזמה לשיפור איכות חייהם של חולים המוגדרים מרותקי בית, שמטרתה להקל על ההתמודדות היומית עם שגרת המחלה: "הזכייה עשתה את הוואו - מאנונימיות לחשיפה, וגם לי באופן אישי – זה נתן לי הרבה רוח גבית ואמונה, בעצם סוג של גושפנקא".
ד"ר אילן יהושע, ממיזם מכבי רד של מכבי שירותי בריאות - פלטפורמה המקשרת, בסגנון “Uber”, באופן מהיר וממוקד בין המטופלים לבין מאות רופאי ר"ד בשבעה תחומי מומחיות שונים, שהוכשרו במיוחד לטיפול במצבים אלו: "Reboot נתן לפרויקט ערך מוסף גדול מאוד, הכרה גדולה ופלטפורמה להמשך".
אז אם אתם יזמים בנשמה ויש לכם רעיון מנצח, אתם מוזמנים להגיש את הרעיון שלכם ולתרום לבריאות העתיד במדינת ישראל.
אז אם אתם יזמים בנשמה ויש לכם רעיון מנצח, אתם מוזמנים להגיש את הרעיון שלכם ולתרום לבריאות העתיד במדינת ישראל.
היכנסו ומלאו את הטופס - לחצו כאן
  • ניתן להגיש יוזמות עד לתאריך 28.9 בחצות
בשיתוף פורום Reboot