מערכת ynet הצטרפה הבוקר (א') למבצע הבדיקות הסרולוגיות, כשמגיש משדר הבוקר, אטילה שומפלבי, וח"כ אופיר אקוניס נבדקו בשידור חי. במהלך קבלת התשובות התרחשה באולפן דרמה קלה, כשהתברר כי בדמו של ח"כ אקוניס יש נוגדנים המעלים אפשרות שהוא נדבק בעצמו.
עם זאת, עובדת היותו מחוסן תרמה כנראה לכך שהוא לא הרגיש שחלה, וייתכן שהוא עבר את המחלה ללא סימפטומים כלל. כדי לוודא את הדברים בדיוק רב יותר, הומלץ לו על ידי אנשי המקצוע באולפן לעבור בדיקת PCR. נזכיר כי אקוניס כבר החלים בעבר מקורונה.
במהלך הבדיקה התראיינה באולפן אור פירון זומר, נציגת חברת גלובל פארמה, המבצעת בדיקות סרולוגיות עבור משרד הבריאות במסגרת מבצע 'כיתה ירוקה' לקראת פתיחת שנת הלימודים. הבדיקה צפויה להיות זמינה בקרוב לרכישה ברשתות הפארם.

מה בודקות הבדיקות הסרולוגיות?

הבדיקות הסרולוגיות הן למעשה בדיקות דם, המאפשרות לזהות באופן איכותני (קיים או לא קיים) או באופן כמותני (באיזו רמה קיים) את כמויות הנוגדנים בגוף האדם. ישראל רכשה כ-250 אלף בדיקות סרולוגיה איכותניות מסוג IgG, כלומר כאלה שנותנות תשובה: האם קיימים נוגדני IgG נגד קורונה או לא. יצוין כי הבדיקות אינן מגלות מה ערך הנוגדנים – האם ברמה גבוהה או נמוכה.
הנוגדנים הם ה"חיילים" של מערכת החיסון המתבייתים על הפולש הזר. במקרה של נגיף הקורונה COVID-19, נוגדנים אלה מנטרלים אותו, ומאותתים למערכת החיסון להסתער עליו כדי להשמידו. לנוגדנים יש ערך נוסף: הזיכרון החיסוני. בפעם הבאה שאותו פולש זר יחדור לגוף, הם יזהו אותו במהירות, ינטרלו אותו ויזעיקו שוב, הפעם במהירות, את תאי הדם הלבנים להסתער ולהשמיד את הנגיף.
חשוב לזכור כי בגופנו סוגים רבים של נוגדנים, העיקריים שבהם הם נוגדן מסוג IgM, הוא ה"חייל" הראשון במערכה שמסתער על הפולש הזר כבר בשלבים הראשונים. בנוסף, קיים נוגדן מסוג IgG, המופיע בשלבים מאוחרים יותר של הזיהום (ובמקרה של נגיף הקורונה – לאחר כשבועיים מההדבקה), ומסמל למעשה כי הגוף מחוסן. ה-IgG הוא הנוגדן המהווה "זיכרון חיסוני", שמאפשר בזיהום הבא להתביית במהירות על הפולש הזר ולמנוע את התפשטותו בגוף.
ובתוך כך, 5,312 ישראלים אובחנו אתמול (שבת) כחיוביים לקורונה. מדובר במספר נמוך יחסית לימים האחרונים, שנובע ממספר הבדיקות הנמוך יחסית שנערך אתמול. בסך הכול פוענחו כ-99 אלף בדיקות ושיעור החיוביים, ללא בדיקות החלמה, עומד על 5.44%.
מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ ממשיך לעלות והוא עומד על 1,133 - בהם 666 חולים שמאושפזים במצב קשה. מדובר בעלייה לעומת המספר אתמול בערב. 104 חולים קשים מחוברים למכונות הנשמה.