נשיא המדינה יצחק הרצוג נועד הערב (יום ג') עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן, אבל חלק מחברי המשלחת הישראלית לשיחות עם הנשיא לא הורשו להשתתף בפגישה המורחבת לאחר שיצאו חיוביים בבדיקת קורונה. אחיו של הנשיא, שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג, קיבל תוצאה לא-מוחלטת בבדיקה ולכן החליט להיעדר מהפגישה.

צלם לשכת העיתונות הממשלתית נמצא חיובי לקורונה ובית הנשיא המבקר מצא בבהילות צלם אמריקני דרך הבית הלבן שהחליף אותו ותיעד את הפגישה עבור הרצוג.
כאמור, שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג החליט לקחת משנה זהירות ולא הצטרף לפגישה לאחר תוצאה לא-מוחלטת בבדיקה. עם או בלי קשר לכך, נראה שבבית הלבן נבהלו וביקשו מהכתבים והצלמים לחבוש מסכה. הכתבים הישראלים שכבר מזמן לא מסתובבים עם מסכות נאלצו לחפש פתרון מאולתר. כתב אחד שבמקרה החזיק כמה מסכות בתיקו חילק לחבריו. הבקשה האמריקנית לא נאכפה בקפידה, ורבים מהכתבים נכחו בלי מסכה.
1 צפייה בגלריה
ביידן והרצוג בבית הלבן
ביידן והרצוג בבית הלבן
ביידן והרצוג בבית הלבן. הקורונה נותרה בחוץ
( צילום: Chris Kleponis)
נגיף הקורונה נמצא בדעיכה מתמדת בכל העולם, ולפני כחודשיים הכריז ארגון הבריאות העולמי שהמגפה לא מוגדרת יותר כ"מצב חירום" - כשלוש שנים וחצי לאחר שפרץ הנגיף לחיינו. ארגון הבריאות העולמי הדגיש שנגיף COVID-19 כאן כדי להישאר, אך הוא כבר לא מייצג "מצב חירום". שיעור התמותה הואט משיא של יותר מ-100 אלף בשבוע בינואר 2021 לקצת יותר מ-3,500 בשבוע עד ל-24 באפריל השנה.
זמן לא רב לאחר הודעת ארגון הבריאות העולמי בוטלה בישראל חובת הבידוד למי שאומת לקורונה. ממשרד הבריאות נמסר בשעתו כי "בכל מקרה חשוב להמשיך לנהוג באחריות, ומי שאינו חש בטוב - מומלץ שייבדק ויימנע ממגע עם אנשים אחרים עד חלוף התסמינים. בנוסף, מי שנמצא מאומת לקורונה - חשוב לשמור על בידוד בבית עד חלוף התסמינים. אם יש צורך לצאת - להימנע ממגע עם קהל ולהשתמש במסכה. ובכל מקרה מומלץ להתחסן על פי הנחיות המשרד, בעיקר למי שנכלל בקבוצות סיכון". מתחילת החודש בוטל מערך בדיקות האנטיגן המוסדיות במימון המדינה.