רופאי בית החולים רמב"ם בחיפה נאלצו לקבוע הערב (יום ג') את מותה של ילדה בת שש חולת שפעת. עם זאת, בבית החולים מדגישים כי בשלב זה לא ניתן לקבוע מהי סיבת המוות.
הילדה תושבת אזור חיפה סבלה מחום גבוה כמה ימים והיום לקחו אותה ההורים למוקד רפואי, שם התמוטטה. היא הובהלה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים רות לילדים ברמב"ם תוך כדי פעולות החייאה. פעולות אלו נמשכו עוד קרוב לשעה גם בחדר המיון בבית החולים עד שהרופאים נאלצו לקבוע את מותה.
1 צפייה בגלריה
אחד הפצועים מפונה לבית החולים רמב"ם
אחד הפצועים מפונה לבית החולים רמב"ם
פינוי לחדר המיון בבית החולים רמב"ם בחיפה. ארכיון
(צילום: גיל נחושתן )
בבדיקת אנטיגן נמצאה הילדה חיובית לשפעת. בשלב זה לא ידוע לצוות הרפואי ברמב"ם על מחלות רקע כלשהן שמהן סבלה הילדה. בבית החולים אומרים כי "יידרשו בימים הקרובים בירורים נוספים עם מידע שיתקבל מתרביות שנלקחו ממנה כדי לברר לעומק מה סיבת המוות". עוד אמרו כי "משרד הבריאות ולשכת הבריאות המחוזית קיבלו דיווח. אנו משתתפים בצער המשפחה על הטרגדיה הקשה שפקדה אותה".
בימים האחרים הגיעה לשיאה תחלואת החורף בישראל, עם מספר חולי שפעת שלא נראה בשנים האחרונות. שיעור התפוסה במחלקות הפנימיות בבתי החולים עלה אף הוא בקצב מסחרר, ורופאים הזהירו מפני ההשלכות הקטלניות של עומס כבד כל כך על חיי המטופלים. בשבועות האחרונים אושפזו כמה ילדים כתוצאה מתחלואה ויראלית דמויית שפעת, וכמה מהם נחלצו ממצבים קשים.