רצים וזוכרים את אופק: כשנה וחצי עברו מאז האירוע הטראגי שבו נהרגו רב-סרן אופק אהרון ורב-סרן איתמר אלחרר מאש כוחותינו במהלך אימון של יחידת אגוז. כעת, בחרו משפחתו וחבריו של אהרון ז"ל להנציח את זכרו במרוץ "אל האופק", שיתקיים בעוד כשבועיים.
המרוץ, אשר מאורגן על ידי אוהביו של אהרון ז"ל יחד עם המועצה המקומית גן יבנה, יתקיים במסגרת אירועי שבוע הספורט של המועצה המקומית גן יבנה בה אהרון גדל והתחנך, ובו צפויים לקחת חלק אלפי משתתפים בשלושה מקצים תחרותיים של 5,10 ו-15 ק"מ, ובמקצה עממי של 3 ק"מ לכל המשפחה.
מטרת המרוץ, אומרים יקיריו של אהרון, היא להנציחו בדרך הקרובה לעשייה שלו, לצד חיבור הקהילה למורשתו כאדם וכמפקד באופן מהנה, ספורטיבי וחווייתי:
אירוע המרוץ מהווה הנצחה חיה של אופק, שתחום הכושר הגופני והספורט היו טבועים בו. אופק נהג לרוץ ולהתאמן בבסיס ובבית; דאג לפתח ולשפר את כושרם הגופני של פקודיו בכל התפקידים אותם ביצע, ואף זכה להישגים מרשימים ביותר - הן אישיים והן של המסגרות עליהן פיקד.
1 צפייה בגלריה
אופק אהרון ז"ל
אופק אהרון ז"ל
לזכור את אופק בדרך הכי קרובה אליו

"השמים הם לא הגבול, הם רק מגרש המשחקים שלי"

בינואר 2022 הגיעה יחידת אגוז לאימון מטווחים בנבי מוסא שבבקעת הירדן. ביום רביעי ה-12 לחודש, סמוך לשעה 22:45, יצאו כמה חיילים ומפקדים לסיור אבטחה באזור המאהל.
חייל נוסף שסייר באזור טעה בזיהויים ופתח באש. מהירי נהרגו רב-סרן אופק אהרון ורב-סרן איתמר אלחרר. רב-סרן אהרון הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בגן יבנה. הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ובת זוג.
"השמים הם לא הגבול, הם רק מגרש המשחקים שלי", משפט זה של אופק אפיין והוביל אותו כל חייו. הוא לא היה רק מפקד, ספדו אוהביו, אלא גם מנהיג. עסוק כל הזמן בעשייה למען המדינה ולמען החיילים שלו.
חיילים ומפקדים רבים סיפרו על ההשפעה החיובית שלו עליהם ועל כך שעל אף שהוא לא פה, רוחו והערכים שהנחו אותו נטמעו בהם ויראו להם את הדרך תמיד. "צנוע, ווינר, אריה", תיאר אחד מחבריו, ואחר כתב: "כמה שרצת מהר, לא השארת אף אחד מאחור".
כשלושה חודשים לאחר נפילתו, עידן עמדי כתב, הלחין ושר את השיר "בייבי, השיר הבא מוקדש לך" לזכרו, וזאת לבקשת בתיה ארוסתו.
מרוץ "אל האופק" יתקיים ב-19 במאי באזור התעשייה גן יבנה להרשמה למירוץ >>