מכתבי תודה והוקרה הם לא עניין נדיר במחלקה לנוירולוגיה ונוירוכירורגיה במרכז הרפואי שערי צדק, אבל לא בכל יום מקבלים שם מכתב תודה מהוותיקן. זה מה שקרה אחרי הסרת גידול במוחה של שלקובצקה מלגוז'אטה, נזירה ממזרח ירושלים, שהייתה על סף שיתוק ושבה לתפקוד מלא לאחר הניתוח הדחוף.
קראו עוד:
מלגוז'אטה מספרת כי ביום בהיר אחד לפני כשנתיים הופיעה פריחה משונה בכל גופה, היא לא ייחסה לה חשיבות רבה, אך עם הזמן החל גם רעד לא מוסבר בידה הימנית. הרעד הלך והחמיר ובמשך כמעט שנה רמת התפקוד שלה הייתה ירודה מאוד ונמנעה ממנה היכולת לעבוד במנזר ואף לבצע פעולות פשוטות כמו להתלבש בכוחות עצמה.
לאחר חיפושים ברחבי הארץ אחר מומחה שיסייע לטפל ברעד, מלגוז'אטה פנתה לד"ר עאדל מיסק, נוירולוג מומחה בכיר במרכז הרפואי שערי צדק. לדבריו, הנזירה הגיעה עם רעד משמעותי שעורר חשש לקיומן של שתי בעיות שדורשות טיפול מידי: פרקינסון במצב מתקדם או גידול מסכן חיים.
ד"ר מרגלית: "הנזירה הגיעה אלינו עם גידול שפיר מסוג מנינגיומה. ההידרדרות התפקודית שלה הייתה מהירה וראיתי שבתוך תוך מספר ימים היד הפכה מחלשה לכמעט משותקת לגמרי"
ד"ר מיסק הורה על ביצוע בירור ובדיקות מקיפות שכללו בדיקת הולכת עצב (EMG) ובדיקת MRI שחשפה גידול בקוטר ארבעה ס"מ שישב בסמוך לאזור המוטורי, שהיה עלול לגרום לשיתוק של היד והרגל. המטופלת הופנתה לניתוח במחלקה לנוירוכירורגיה שם פגשה את ד"ר נבו מרגלית, מנהל המחלקה, וסיפרה לו כי היא מרגישה לחלוטין משותקת וכבר למעלה משנה לא מצליחה לכתוב והתפקוד שלה נפגע משמעותית.

נותחה עם קורונה

"הנזירה הגיעה אלינו עם גידול שפיר מסוג מנינגיומה. לרוב זה גידול איטי וניתן לדחות את הניתוח אם צריך. אך במקרה הזה, מיקומו של הגידול היווה אתגר משמעותי שכן הוא היה ממוקם ממש על גבי הקורטקס המוטורי. בניתוח מסוג זה ישנו סיכון שיסתיים עם חולשה קשה או אפילו שיתוק בלתי הפיך. ההידרדרות התפקודית שלה הייתה מהירה וראיתי שבתוך תוך מספר ימים היד הפכה מחלשה לכמעט משותקת לגמרי.
1 צפייה בגלריה
הנזירה שלקובצקה מלגוז'אטה עם מכתב הוקרה מהוותיקן לאחר ניתוח להסרת גידול מוחי
הנזירה שלקובצקה מלגוז'אטה עם מכתב הוקרה מהוותיקן לאחר ניתוח להסרת גידול מוחי
ד"ר נבו מרגלית, ד"ר עאדל מיסק, הנזירה שלקובצקה מלגוז'אטה (שנייה משמאל) עם חברתה למסדר דאנוטה קרזיזניאק ומכתב הוקרה מהוותיקן לאחר ניתוח להסרת גידול מוחי שהשיב אותה לתפקוד
(צילום: שערי צדק)
"ביום הניתוח, המטופלת נמצאה חיובית לקורונה. על פי הפרוטוקול, מטופלים עם קורונה לא מנותחים עד להחלמה מלאה בשל סיכון להתפתחות זיהום במצב של חולי. אך במקרה זה הסכנה שהיווה הגידול גברה על הסיכון שבזיהום והתעקשתי לנתחה באופן דחוף. לאחר התייעצות רב-תחומית, הוחלט לנתחה באופן מידי. תוך מספר שבועות מיום הניתוח בשילוב טיפול שיקומי, היד חזרה לתפקוד מלא. אנו שמחים שקיבלנו החלטה נכונה לנתחה למרות הקורונה ושמחים מהתוצאה הטובה". סיכם ד"ר מרגלית.