2 צפייה בגלריה
אבי להב
אבי להב
אבי להב עם אשתו חנה. "יש המון אנרגיות חיוביות, ואנחנו מאמינים שבסוף זה יגיע"
משפחה שלמה מנסה למצוא כליה לאבא. "מבחינתנו אין אופציה אחרת חוץ מלהצליח", אומרים ארבעת ילדיו של אבי להב מקיבוץ דליה, שזקוק בדחיפות להשתלה שתציל את חייו ותגמול אותו מדיאליזות ליליות ומהיחלשות הגוף.
קראו עוד:
"זה כמו סכין בלב, לראות איך אבא שלנו, בפעם הראשונה בחייו, מתמודד בקרב שבו הוא לא יכול לנצח בכוחות עצמו", הם מוסיפים. "אבא אדם חזק, אקטיבי, מלח הארץ, נתן את כל כולו לארץ ולהגנה על המולדת ועל המשפחה, ולרגע לא הפסיק להיות עניו וצנוע. הוא איש שתקן, איש של עשייה, פחות לעצמו והרבה יותר למען האחר; אדם שלא יודע לבקש בשביל עצמו. אנחנו היום פה בשבילו, רוצים להילחם על חייו ולהשיב לו את הברק לעיניים. אנחנו בטוחים שנצליח למצוא את המלאך או את המלאכית שייתנו לו חיים חדשים".

"קשה לי לבקש, תתרמו לי"

להב (72) מקיבוץ דליה, נשוי לחנה (70), אב לארבעה – שירי (45), אורי (42), לי (38) ושני (35) – וסב לעשרה, אובחן כחולה במחלת כליות כשהיה בן 55, בבדיקה שגרתית: התברר שאחת מכליותיו כבר מצומקת לגמרי, והאחרת נחלשת בהדרגה. בשנים הראשונות הוא היה במעקבים והמשיך לעבוד כמנכ"ל של חברת שיווק, אבל לפני שלוש שנים החל בדיאליזות, תחילה בבית חולים כרמל שבחיפה ובהמשך עבר למכשיר ביתי שפעל בזמן שהוא ישן.
"את יודעת מה זה, להיות מחובר כל לילה למכשיר במשך שמונה שעות? זה לא פשוט, לא לי ולא לגוף", הוא אומר. "לקח זמן להתרגל, עד שבשלב מסוים הבנתי שהמכשיר עושה אחלה עבודה ומשחרר אותי לפעילויות רגילות בשעות היום".
עם זאת, באופן הדרגתי החלה לחלחל לו לבני משפחתו ההבנה שהוא יצטרך לעבור השתלת כליה. "בסיפורים האלה אין נסים", אומרת הבת לי. "אין מקרים שהכליה מתחילה לעבוד פתאום. זה נתיב חד-סטרי, והמצב לאט-לאט רק מחמיר".
הבת, לי יניב: "אנחנו רואים את אבא נחלש לנו מול העיניים, וזה קורע אותנו. מצד שני, אנחנו יודעים שיש לזה פתרון. מדהים לראות שמרגע שהכליה מושתלת, הבן אדם חוזר לחיים שהיו לו לפני המחלה"
אשתו וילדיו נבדקו ונמצאו לא מתאימים לתרומה. "היה להם קשה מאוד לדעת שהם לא יכולים לתרום לי", אומר להב. "יותר מ-120 איש רצו לתרום ונמצאו לא מתאימים. הייתה היענות גדולה מאוד בקרב חברי הקיבוץ וגם מאנשים זרים שמעולם לא הכרתי, וזה מאוד מרגש. מאוד קשה לי לבוא ולבקש, תתרמו לי. קשה לי גם עם הפרסום והחשיפה. בינתיים, אנחנו בהמתנה, ואני יודע שכל יום שעובר הוא לא לטובתי. כרגע אני מיוצב, אבל ברור לי שיש אופציה של קריסת מערכות ללא כל התראה. אני חי על זמן שאול, לא יודע לכמה זמן, כי בסופו של דבר זו מחלה קשה שיושבת עליי ונוכחת תמיד ברקע.
"אני מחכה לאחד. בסוף-בסוף מדובר על אדם אחד. אבל עם ילדים כמו שלי, עם האמונה, התמיכה והאהבה, לעולם לא מרגישים לבד במערכה הזו. יש המון אנרגיות חיוביות, ואנחנו מאמינים שבסוף זה יגיע. לשמחתי, אני חי במדינה שבה אחוזי התרומה הם מהגבוהים בעולם. כן, אני רוצה לחיות. יש לי עוד הרבה מה לעשות בעולם. עם זאת, אני יודע שיש עוד רבים כמוני שממתינים לתרומה".
2 צפייה בגלריה
אבי להב
אבי להב
אבי להב (במרכז) עם בני משפחתו. "אבא, אנחנו תמיד נהיה איתך, לעולם לא נעזוב אותך"

"מאמינים שהטוב יחזור אליו"

אשתו חנה מחייכת למשמע דבריו. "אבי ילדיי הוא גיבור", היא אומרת. היא גם מתרגשת מהקמפיין שיזמו ילדיהם בניסיון למצוא תורם כליה, ושכלל סרטון ופוסטים בפייסבוק. "ערכי משפחה הם משהו שמאוד חשוב לנו", היא מסבירה. "אבי ואני חונכנו על נתינה, אהבה, ערבות הדדית ורצון לעשות טוב לאחר, ואלו הערכים שעליהם גם חינכנו את ילדינו. אני מאוד גאה בילדים שלי ובדאגה שלהם לאביהם".
בני הזוג מספרים שבתחילה לא סיפרו לילדיהם על המצב הקשה ועל הצורך בתרומת כליה, משום שלא רצו להדאיג אותם – "אבל בשלב מסוים הגענו לרגע של אין ברירה", אומרת חנה להב. "היה שוק רציני, אבל מהרגע הראשון כולם נרתמו. הילדים מטורפים על אבא שלהם, והם מיד אמרו, 'אבא, אנחנו תמיד נהיה איתך, לעולם לא נעזוב אותך'".
הרעיה, חנה להב: "ערכי משפחה הם משהו שמאוד חשוב לנו. אבי ואני חונכנו על נתינה, אהבה, ערבות הדדית ורצון לעשות טוב לאחר, ואלו הערכים שעליהם גם חינכנו את ילדינו. אני מאוד גאה בילדים שלי ובדאגה שלהם לאביהם"
הבת, לי: "בכל יום שישי, כשאני מדליקה נרות שבת, אני קודם כל מבקשת בריאות שלמה לאבא שלי ומתפללת שיבוא האחד שהכליה שלו תתאים לאבא. אנחנו רואים את אבא נחלש לנו מול העיניים, וזה קורע אותנו. מצד שני, אנחנו יודעים שיש לזה פתרון. מדהים לראות שמרגע שהכליה מושתלת, הבן אדם חוזר לחיים שהיו לו לפני המחלה. בעיניי, זה אחד התהליכים הרפואיים הקסומים ביותר. המסע הזה מורכב מהרבה עליות ומורדות, אבל אבא תמיד היה סלע יציב ואיתן ותמיד שעט קדימה, ועכשיו אנחנו חזקים בשבילו. אנחנו מאמינים שכל הטוב שהוא עשה בחייו, יחזור אליו בדמות מלאך או מלאכית שיצילו אותו".
הבן, אורי: "זו מציאות שמכה בך, וכשמבינים שזה סופי, אין אפשרות אחרת חוץ מאשר לצאת למסע להציל את אבא. יצאנו לקמפיין כדי להגיע לכמה שיותר אנשים. התהליך הזה לא פשוט לכולנו, אבל נעשה הכול כדי להשיג את המטרה".
למילוי טופס תורם - לחצו כאן או התקשרו ללי יניב 054-3504111 או רוני להב 050-6339402