מיכאל חורין מתכוון להגיע הערב (ד') לאזכרה לרועי אברהם ז"ל, שהלב שלו פועם בגופו בשנתיים האחרונות. חורין מקפיד להגיע לכל אזכרה ולכל אירוע שקשור בבחור בן ה-25 מרמת גן, שנהרג בתאונת קורקינט בט"ו בחשון תש"פ (בדיוק לפני שנתיים, לפי התאריך העברי), ושבזכותו הוא מרגיש כיום הרבה יותר טוב. אבל לאזכרה היום הוא יתייצב עם שם משפחה חדש: חורין-אברהם.
קראו עוד:
לפני מספר שבועות הוא פנה למשרד הפנים וביקש להוסיף לשמו את שם משפחתו של תורם הלב. הפקידה במשרד התרגשה ונענתה לבקשה, ומאז יש לו שם חדש ותעודת זהות חדשה.
3 צפייה בגלריה
תעודת זהות מיכאל חורין אברהם
תעודת זהות מיכאל חורין אברהם
תעודת הזהות החדשה של מיכאל חורין-אברהם. "משהו קרה לי מאז שהוספתי את השם"

שמעתי קול מבפנים

רועי אברהם נפגע בעת שרכב על קורקינט חשמלי בשדרות בן גוריון בתל אביב. הוא פונה לבית החולים איכילוב כשמצבו קשה, וכעבור חמישה ימים נקבע מותו. הוריו, דורית ודוד, החליטו מיד לתרום את איבריו - "כי תיארנו לעצמנו שזה מה שהוא היה רוצה", כפי שאומרת האם: הכבד ואחת הכליות הושתלו בגופו של גבר בן 42; כליה נוספת הצילה חיים של בן 48; ואת הלב קיבל איש העסקים לשעבר מיכאל חורין (כיום בן 64) - גרוש, אב לשניים וסב לאחת.
לחתימה על כרטיס אדי - לחצו כאן
חורין, יליד אוקראינה שעלה לישראל לפני 22 שנה, היה אז אחרי שלושה התקפי לב וסבל מאי-ספיקה לבבית קשה ביותר. את השתלת הלב עבר בבית החולים בילינסון. "הייתי מרותק למיטה חמש שנים", סיפר בריאיון לד"ר איתי גל ב-ynet. "לא יכולתי לזוז, לא יכולתי לנשום. חיברו אותי בשלב מסוים ללב מלאכותי כבד, כגשר עד להשתלה".
שנה אחרי ההשתלה הוא נפגש לראשונה עם דורית ודוד אברהם וסיפר להם על תחושות מוזרות שפוקדות אותו מאז שעבר את הניתוח. "אחרי ההשתלה הרגשתי שהשיער שלי משתנה, האופי שלי הפך רגוע יותר ואפילו הקול שלי השתנה", אמר. "לא הבנתי מה בדיוק קורה, למרות ששמעתי על תיאורי מקרים דומים אצל מושתלים שקיבלו איבר של מישהו אחר". התברר שהקול שלו נעשה דומה מאוד לזה של רועי אברהם.
3 צפייה בגלריה
רועי אברהם ז"ל ואמו דורית
רועי אברהם ז"ל ואמו דורית
רועי אברהם ז"ל עם אמו דורית. "זה לא קרה אף פעם בשום מקום בעולם", אומרת האם
(באדיבות המשפחה)
מאז הוא התקרב מאוד להורים השכולים, "נעשה חלק מאיתנו, חלק מהמשפחה", אומרת האם. "הוא מגיע אלינו כל חג וגם בהרבה שבתות. גם הנכדה שלו קשורה אלינו". בביקור שערך אצלם בראש השנה האחרון, סיפר להם על רעיון חדש שעלה במוחו. "הרגשתי ששמעתי קול מבפנים שאמר לי שאני צריך לעשות משהו, שאני צריך לשנות משהו בחיים שלי", הסביר אתמול ל-ynet. "הגעתי למסקנה שאני צריך לקחת את שם המשפחה של רועי - אברהם - ולהוסיף אותו לשלי, ושאלתי את ההורים שלו אם הם מסכימים".
"זה הימם אותנו", נזכרת דורית אברהם, "אבל לא היססנו לרגע. מהר מאוד אמרנו לו כן. שמחנו והתרגשנו. יש בזה סוג של נחמה שמיכאל קיבל את הלב של רועי וגם את השם שלו. לדעתי, מהלך כזה של תוספת שם התורם לא קרה אף פעם בשום מקום בעולם".
3 צפייה בגלריה
דורית אברהם מיכאל חורין אברהם
דורית אברהם מיכאל חורין אברהם
דורית אברהם ומיכאל חורין-אברהם. "הוא חלק מאיתנו, חלק מהמשפחה"
ברגע שיצא מיכאל חורין-אברהם ממשרד הפנים עם תעודת הזהות החדשה, הוא צילם אותה ושלח לזוג אברהם בווטסאפ. "זה מרגש מאוד", כתב להם. "הפקידה שאלה מדוע אני משנה את השם, אמרתי לה, היא בכתה וגם אני".
ועכשיו הוא אומר: "משהו קרה לי מאז שהוספתי את השם החדש. אני מרגיש שאני מישהו אחר, אדם יותר רגוע. לפני כן, למשל, הייתי מרגיש רעידות ודפיקות בלב בשיחות שלי עם דורית. עכשיו זה לא קורה. עכשיו אני פשוט מרגיש שהם המשפחה שלי".