כשליבי קאליקשטיין (29) מירושלים הגיעה לבית החולים שערי צדק ביום שני האחרון לפנות בוקר, ללידת בנה החמישי, היא לא ידעה שבאותם רגעים החלו צירים לתקוף את אחותה הצעירה פערי רינגר, (22) מירושלים אף היא. "הייתה לי תחושה שבסוף נלד יחד", מספרת רינגר, שהייתה אמורה ללדת את בנה השני רק עשרה ימים אחרי אחותה הגדולה.
1 צפייה בגלריה
המיילדת שלומית פרל עם האחיות פערי רינגר וליבי קאליקשטיין, שערי צדק
המיילדת שלומית פרל עם האחיות פערי רינגר וליבי קאליקשטיין, שערי צדק
המיילדת שלומית פרל עם האחיות פערי רינגר וליבי קאליקשטיין והתינוקות
(צילום: דוברות שערי צדק)
עוד בנושא:
בזמן שרינגר התכוננה לקראת הגעה לחדר הלידה, הגיעה הבשורה המרגשת: ליבי ילדה. כחמש שעות אחר כך ילדה גם רינגר בן. רק כששלומית פרל, המיילדת שלה, שאלה אם היא רוצה ביות מלא (כשהתינוק לצד אמו במשך כל האשפוז), ורינגר ביקשה להיות בחדר עם אחותה - הבינה פרל שהיא יילדה את שתי האחיות במשמרת אחת. פרל, תושבת אלון שבות, מיילדת בכירה עם ותק של 28 שנה, אמא לחמישה ילדים שיילדה את כל נכדיה, חלק מאחיותיה, גיסותיה ואחייניותיה בשערי צדק. היא מספרת שעל אף כל הלידות והסיפורים הרבים שבהם לקחה חלק, הסיפור הזה ריגש אותה במיוחד.
"28 שנה אני מיילדת ולא התרגשתי ככה. רק לאחר שנגמרה הלידה של פערי, והיא ביקשה ממני לשים אותה בחדר עם אחותה, הבנתי שלפני חמש שעות לקחתי חלק בלידה של אחותה. אני מתרגשת להיות חלק מהסיפור המשפחתי השמח הזה ומאחלת לשני התינוקות המתוקים ולמשפחתם חיים שמחים ובריאים", אומרת פרל.
קאליקשטיין מספרת: "צחקנו שאולי נהיה בעיתון אם נלד ביחד, כי זה באמת סיפור מיוחד. לא תכננו ללדת יחד, ולא ידענו כל אחת על המצב של השנייה, ובסוף אנחנו מוצאות את עצמנו חולקות חדר עם שני תינוקות חדשים. סיפורי הלידה שלנו שונים מאוד, ועבור פערי זו בכלל חוייה מתקנת ללידה הראשונה שלה, שהייתה מורכבת יותר. גם עבורי זו סגירת מעגל, מכיוון ששלומית הייתה המיילדת בלידה של בתי, ועכשיו מיילדת בלידת בני.
"ראינו את ההורים עוברים בין החדרים שלנו והתרגשנו מאוד. אנחנו שמחות ללדת יחד, ומודות מכל הלב לצוות בית החולים שהיה מקצועי, חומל ומסור. אנחנו חוזרות בכל פעם ללדת בשערי צדק, בגלל האווירה המיוחדת והמקצועית. כיף לדעת שיש על מי לסמוך ושאנחנו בידיים טובות".