הם חשבו שאולי הם שייכים לקבוצת הטפלונים, אלו שכבר לא ידבקו בקורונה. אבל דווקא עכשיו, זמן רב אחרי שרוב הסובבים אותם כבר חלו והבריאו, זה קרה גם להם: שירן שולץ, אם לארבעה ילדים, ואטילה שומפלבי, מגיש החדשות של ynet שעמד לטוס לגבול אוקראינה מולדובה, כדי לדווח על מצב הפליטים - גילו שהם נדבקו בקורונה.
בריאיון הבוקר (ה') לאולפן ynet, הם מספרים על ההרגשה של להיות חולים, אחרי שכמעט כולם מסביב כבר חלו, ולמה כדאי להמשיך ולשמור על עצמנו כי הקורונה עדיין פה.
קראו עוד:
שירן, נתחיל איתך. איך עשית את זה, ולא נדבקת עד עכשיו? "גיליתי לאכזבתי שאני כבר לא טפלון. אני לא יודעת איך הצלחתי שלא לחלות עד עכשיו. יש לי ארבעה ילדים במסגרות ובכל זאת לא חליתי".
איך גילית שאת חולה ואיך את מרגישה? "הרגשתי מאוד לא טוב, ממש כאילו משאית דרסה אותי. היות שיש לי מלא בדיקות אנטיגן בבית אז פשוט עשיתי אחת. הייתי בטוחה שהיא תצא שלילית - ויצאה חיובית. אחרי זה כבר עשיתי PCR שיצא כמובן חיובי. כרגע המצב שלי סביר, אבל היומיים הקודמים היו ממש ממש קשים. אני מניחה שיש חולים שחטפו את זה בצורה הרבה יותר קשה, אני רוצה להאמין שגם העובדה שאני מחוסנת תרמה לזה שהתסמינים פחותים יותר".
אטילה, מה שלומך בצד השני של המצלמה? "אני ביום החמישי שלי ואני מקפיד כל בוקר לקום להתקלח, להתלבש, וזו תחושה שמלווה אותי מהיום הראשון. הייתי אמור לטוס ביום שני לפנות בוקר למולדובה, וכך גיליתי את זה. הלכתי לעשות בדיקת PCR לפני טיסה. בשנתיים האלה, הצלחתי - ככל שאני יודע - לא להידבק, ואז חטפתי. אני מרגיש קצת מטומטם, שלמרות ששמרתי על עצמי, בכל זאת חליתי. אבל אני חושב שאין פה מה לעשות, אלא להמשיך ולשמור על עצמנו".
בתוך כך, מקדם ההדבקה של מגפת הקורונה ממשיך לעלות והבוקר הוא עומד על 0.92. בקצב העלייה הנוכחי הוא יגיע בימים הקרובים ל-1, וייתכן שלקראת סוף החודש יהיה גבוה מ-1 – דבר שיעיד על התפשטות מחודשת של המגפה. העלייה בנתונים בישראל מקבילה למגמה דומה גם בעולם.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי אתמול אובחנו 6,738 ישראלים כחיוביים לקורונה, לעומת 6,963 ביום רביעי בשבוע שעבר. בסך הכול פוענחו כ-56,500 בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 11.93%. כלומר, כמעט אחד מכל שמונה נבדקים קיבל תשובה שהוא חיובי לקורונה.
מספר החולים במצב קשה עומד על 332. על פי משרד הבריאות, 149 חולים במצב קשה מחוברים למכונות הנשמה. אתמול, כך לפי דף הנתונים של המשרד, אושפזו 21 חולים קשים חדשים, מעט יותר ממספר המאושפזים החדשים במצב זה בימים שני ושלישי.