"אנחנו לא רואים התפשטות של זן האומיקרון בישראל ואנחנו במצב טוב. מקדם ה-R יורד, ואין ספק שהחיסון עובד נגד האומיקרון, אולי לא באותה יעילות – אבל עובד. מה שמדאיג זה שבדרום אפריקה הוא משתולל, לא ברור לנו כל כך למה", אומר הבוקר (א') באולפן ynet פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי.
על הודעת ארגון הבריאות העולמי בסוף השבוע, כי אין מתים מהזן החדש, אומר פרופ' אדלר: "זו הודעה מוזרה מאוד. מאיפה הוא יודע מי באומיקרון ומי בדלתא? אף אחד לא יודע. לא הייתי מתייחס להודעה הזו ברצינות. הכי מדאיגה אותי האכיפה, אנחנו יודעים היום מהנתונים של מי שחוזר לארץ, שרובם לא עושים את הבדיקה ביום השלישי, אלא ביום הרביעי והחמישי. כלומר הם לא בבידוד. 17% בכלל לא עושים את הבדיקה. למעשה, המבצע הזה נכשל כי אין אכיפה".
קראו עוד:
רוצים לבטל את הבידוד. "זו טעות. תראה מה קורה בהודו, באוסטרליה, במזרח אירופה. המגפה משתוללת, אנחנו לא לבד בעולם, אנחנו לא משק אוטרקי, אנחנו כל הזמן באים והולכים. ימי הבידוד האלה קריטיים, כולל למחוסנים – שלושה ימי בידוד בחזרה לארץ, שתי בדיקות שליליות. איפה האכיפה? אין אכיפה במדינת ישראל".
השתמשו באיכוני שב"כ בשבוע שעבר ואז ביטלו. "כי זה היה מיותר. מצב החירום שהכריז עליו בנט מתגלה כלא מצב חירום. אני כבר אז אמרתי שזה לא מצב חירום. על סמך גרף אחד שבא מדרום אפריקה אתה מכריז על מצב חירום? צריך להבין אפידמיולוגיה, זה לא הולך ככה".
את הממשלות הקודמות ביקרנו על שלא זזו מהר מספיק. "הפעם החמאתי. זזו מהר, זה בסדר, אבל לא מצב חירום – לא להכניס לפאניקה. אני כבר אומר עכשיו – אל תבטלו את הבדיקה ביום השלישי, היא הייתה צריכה להיות כבר מזמן, זה לא קשור לאומיקרון. כל מי שנוחת עושה בדיקה, ועוד אחת ביום השלישי. וכן, אם אני טס לחו"ל אני יודע שאני חוזר לשלושה ימי בידוד".
מה קורה עם חיסוני הילדים? המספרים מתחילים לגדול? "יכול היה להיות הרבה הרבה יותר טוב. אני שומע את ח"כ מיכל שיר מתגאה שהיא לא מחסנת את ילדיה. אני חושב שזה רע מאוד, את לא רוצה - אל תחסני, אבל אל תתגאי בזה ואל תפרסמי את זה כי את יודעת בדיוק מה מדיניות הממשלה ומשרד הבריאות".