לפחות שלושה מחבלי חמאס מטופלים בבתי חולים בישראל יחד עם פצועים ישראלים מהמלחמה באותן מחלקות. כך נודע ל-ynet. בכירים בבתי החולים מספרים שנאלצו לקלוט אותם, באין ברירה, והפצירו במשרד הבריאות לקחת את המחבלים הפצועים הבאים למתקן צבאי סגור. במשרד הבריאות חוששים מלינץ' והנחו את הקב"טים של בתי החולים להיערך בהתאם.
בעקבות הפרסום, כתב שר הבריאות משה ארבל לראש הממשלה בנימין נתניהו - כי הנחה לא לטפל במחבלים במערכת הציבורית. כל הפרטים על ההנחיה - בקישור הבא.
1 צפייה בגלריה
המחבל במתקפת טרור באזור מסיבת הטבע ברעים והאמל"ח של חמאס שנמצא בעוטף עזה
המחבל במתקפת טרור באזור מסיבת הטבע ברעים והאמל"ח של חמאס שנמצא בעוטף עזה
אחד המחבלים שהשתתף בטבח בישראלים במסיבת הטבע
בצהריים הובהל מחבל לאחד מבתי החולים הגדולים בישראל שמחויב לטפל בו. "משרד הבריאות מפנה אותם לבתי החולים ולא למתקן צבאי נפרד", אמר בכיר באחד מבתי החולים.
בעקבות הפרסום ב-ynet, הנחה קב"ט משרד הבריאות את קציני הביטחון בבתי החולים להיערך להפרות סדר "עד כדי לינץ'".
"אנו מעודכנים על פינוי מחבלים לטיפול בבתי חולים. במקביל דווח על כוונות אזרחים להפרות סדר עד כדי לינץ'. עם קבלת דיווח על פינוי מחבל יש לפנות לתחנה הטריטוריאלית לסייע דחוף להתמודדות עם הפרות סדר, לפנות למפקד לסיוע. שימו לב - אושר על-ידי פיקוד צה"ל סיוע חיילי יחידות סיוע בבתי החולים במשימות סדר ציבורי".
בעקבות חשיפת ynet על אשפוז מחבלים בבתי החולים לצד פצועי מלחמה ישראלים, ביקש שר הבריאות משה ארבל להבהיר: "הגורם שמעביר אותם זה צה"ל. בעקבות בקשתי, מנכ"ל משרד הבריאות שוחח בנושא אמש עם מנכ"ל משרד הביטחון להיערכות לטיפול במתקני שב"ס ולא בבתי חולים אזרחיים בהתאם למדיניות. השיח עדיין מתקיים בין המשרדים בתקווה לפריצת דרך בהקדם".
קראו עוד:
הבוקר עדכן משרד הבריאות על 471 פצועים שמאושפזים בבתי החולים נכון לשעה 09:00 בבוקר, מהם 109 קשה, 199 בינוני ו-183 קל.
עד כה פונו לבתי החולים 3,007 פצועים, מהם: 28 אנוש, 345 קשה, 563 בינוני, 1,609 קל, 123 חרדה ו-228 בהערכה רפואית.

בתי חולים מעבירים מחלקות למתחמים ממוגנים

בתוך כך, בתי חולים במרכז הארץ מעבירים מחלקות שלמות למתחמים ממוגנים. אתמול הועברו פגים בבית החולים ספרא לילדים בתל השומר למתחם הממוגן בקומה מינוס 1 בחניון - יממה לאחר שהועברו לשם מחלקות טיפול נמרץ ילדים וטיפול נמרץ לב ילדים.
גם בית החולים זיו בצפת העביר מחלקות אשפוז הועברו לאזורים מוגנים. היום העביר בית החולים איכילוב בתל אביב מחלקה פנימית למתחם הממוגן בקומה מינוס 4 בחניון.
המרכז הרפואי בילינסון נערך כבר בשבת להעברת מסודרת של חלק מהמאושפזים: "בית חולים חירום שלנו הוא תת-קרקעי, ממוגן ומבוצר. ראשוני המפונים לשם היו מחלקות ילודים, טיפול נמרץ ודיאליזה. בנוסף, אגפים שלמים של ממ"דים זמינים במגדל גור שאשא (מגדל האשפוז), בבניין נשים ובמרכז דוידוף", כך נמסר.
הבוקר עדכן דובר צה"ל כי יותר מ-1,200 ישראלים נרצחו ונפלו בקרב מאז שפרצה המלחמה. לדבריו, ארגון הטרור חמאס שיגר לעבר ישראל יותר מ-4,500 רקטות, ובתגובה תקפה ישראל 2,329 מטרות בעזה (נכון ל-06:30 בבוקר).
פורסם לראשונה: 13:20, 11.10.23