משרד הבריאות ממשיך במדיניות של הקלות במתן תרופות, כדי לאפשר רצף טיפולי למי שנותרו ללא מרשמים בתוקף או ללא תכשירים רפואיים שהשאירו מאחור בבית שננטש. ניתן להגיע לבתי המרקחת, ולקבל תרופות או תכשירים רפואיים - בכפוף לשיקול דעתם של הרוקחים. כמו כן עדכנו במשרד הבריאות על הארכה אוטומטית של רישיון משתמשי קנאביס שעומד לפוג.
מידע שימושי:
1 צפייה בגלריה
בית חולים ברזילי אשקלון
בית חולים ברזילי אשקלון
פינוי פצועים לבית החולים ברזילי באשקלון
(צילום: גיל נחושתן)
לפי הודעת משרד הבריאות, "מטופלים שפונו מביתם במצב החירום ונאלצו להתפנות ללא תכשירים או שאיבדו אותם במהלך הפינוי, בהם מטופלים שאין בידם מרשמים מקוריים או שכבר רכשו את הכמות החודשית והם זקוקים להמשך טיפול תרופתי, יוכלו לפנות לבתי מרקחת ולבקש את התרופה ללא מרשם מהרוקחים בהתאם לנוהלי משרד הבריאות".
לפי הנוהל, הרוקח יהיה רשאי בעת הצורך, בכפוף לנוהל ובהתאם לשיקול דעתו המקצועי, לנפק תכשיר מרשם למטופל ללא צורך במרשם חתום מראש.
מלבד תרופות, ניתנות הקלות גם למטופלים שמחזיקים ברישיון לשימוש בקנביס רפואי שתוקפו פג או עתיד לפוג במהלך החודש הקרוב, ושלא הספיקו להגיש בקשה לחידושו. תוקף הרישיון יוארך באופן אוטומטי לשלושה חודשים ממועד הפקיעה בפועל. הרישיון המוארך, בצירוף פקודות ניפוק יישלח למייל המטופל.

מבצע תרומות הדם נמשך

בתוך כך, מד"א ממשיך במבצע תרומות הדם. מדי יום נפתחים מוקדים במקומות נוספים - ובעלי כל סוגי הדם נקראים להמשיך לתרום.
התחנות הללו פועלות עד לשעות הערב:
  • תל השומר - בניין שירותי הדם של מגן דוד אדום בתל השומר (10:00 עד 20:00)
  • פתח תקווה - ספורטן, רחוב גרינשפן 8 (12:00 עד 21:00)
  • חיפה - מרכז הקונגרסים (13:00 עד 20:00)
  • כרמיאל - היכל התרבות (14:00 עד 21:00)
  • טבריה - קניון ביג דנילוף (14:00 עד 21:00)
  • קריית אתא, בית גלזר בז'בוטינסקי 26 (12:00 עד 20:00)