במותו הציל חיים: סמ"ר אורי ג'רבי, לוחם בסיירת גבעתי בן 20 מהרצליה, שנפל בלחימה בעזה זכה להציל במותו פעוט בן חצי שנה וילדה בת שש. כך דיווח הבוקר (יום ה') המרכז הלאומי להשתלות. ג'רבי ז"ל נפטר מפצעיו ביום שישי. אונת הכבד שלו הושתלה בתינוק בן חצי שנה והכליה בבת שש. אימו, נעמי מור, אמרה: "אני מקווה שהתרומה של אורי תבטיח חיים טובים לילדים האלה, זו בדיוק המורשת שלו. זכינו בו, והוא זכה במותו להציל חיים".
ג'רבי ז"ל נפצע ב-17 בינואר בהיתקלות עם מחבלים בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. באותה התקרית נהרג גם סמ"ר אוריה איימלק גושן וקצין נפצע באורח קשה.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל
סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל
סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל. במותו הציל חיים
(צילום: באדיבות המשפחה)
נעמי מור, אימו של אורי, אמרה לאחר מותו: "מילדות אורי היה ילד כריזמטי ומגנט חברתי, תמיד הסתכל קודם על המשפחה והחברים רק אחר כך על עצמו. הוא סייע לילדים שהטילו עליהם חרם בכיתה, אימץ ילד אחד שעשו עליו חרם, ואחר כך הילד הזה השתקם. אותו צעיר הגיע אלינו אחרי שאורי נהרג, וסיפר כמה שהוא מצטער שלא הודה לו מספיק".
אימו של אורי ג'רבי ז"ל: "לא קל להורים לתרום איברים של ילד, אבל אם זה קורה אנחנו חייבים לאפשר את זה. אני מקווה שהתרומה של אורי תבטיח חיים טובים לילדים האלה, זו בדיוק המורשת שלו. זכינו בו, והוא זכה במותו להציל חיים"
היא סיפרה על רצונו להתגייס: "אורי היה טניסאי מחונן, תלמיד מצטיין, בגיל 16 וחצי עזב את הטניס לטובת אימונים לצבא. הוא רצה להגיע לסיירת, להיות בשטח, להרגיש מה זה להיות חייל קרבי, וככה הגיע לסיירת גבעתי. ביקשו ממנו שיילך לפיקוד והוא העדיף להישאר עם הצוות. כשהתגייס סיפר שחתם על כרטיס אדי. אמרתי לו שאנחנו, אבא ואימא חתומים כבר 30 שנה". חתמו גם אתם על כרטיס אדי - בקישור הבא.
היא הוסיפה שבדרך ללוויה נודע למשפחה שהכבד מתרומת האיברים שלו הושתל בפעוט בן חצי שנה. "הרגשתי נחמה. אחר כך נודע לי על השתלת הכליה בילדה בת שש. לא קל להורים לתרום איברים של ילד, אנחנו מקווים שאף אחד לא יהיה במקום שלנו, אבל אם זה קורה אנחנו חייבים לאפשר את זה. זה דבר ענק".
2 צפייה בגלריה
שיירת דגלים בדרכו האחרונה של סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל
שיירת דגלים בדרכו האחרונה של סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל
שיירת דגלים בדרכו האחרונה של סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל
(צילום: דוברות עיריית הרצליה)

"עלם חמודות, גיבור ישראל"

אלפים הגיעו ביום שישי לחלקה הצבאית בבית העלמין בהרצליה ללוות את אורי ז"ל למנוחות. אבי, קרוב משפחתו של ג'רבי, ספד לו: "איך נקטף לו פרח בעודו רק בן 20. אורי ג'רבי, בן של אחיינית שלי, ילד פלא, ספורטאי, מלא באהבת הארץ, אהוב על כולם, עוזר, תומך, לוחם, צלף בסיירת גבעתי, אח מדהים ליובל, גאווה לכל אם ואב, הבן הבכור, הנכד הראשון, האחיין הראשון, מלח הארץ, גבר שבגברים. לחם בחירוף נפש עם חבריו, נפגע מ-RPG ולא שרד את הפציעה הקשה. איזו אבדה קשה ולא צודקת. אוהבים אותך אורי".
סיגל דוד, מנהלת התיכון שבו למד ג'רבי, סיפרה: "אורי היקר, עלם חמודות, גיבור ישראל. רק בן 20 בנופלו. סיים את לימודיו בהצטיינות יתרה במגמת ביולוגיה ומנהל עסקים. היה טניסאי, התאמן במסגרת 'חמש אצבעות' וחלם על שירות צבאי משמעותי. הוא היה נעים הליכות ובעל דרך ארץ, אהוד על כל מוריו וחבריו, צנוע, רציני ובוגר שהושיט ידו לעזרת חבריו בכל מקום שבו היה".