אלפים הגיעו היום (שישי) לחלקה הצבאית בבית העלמין בהרצליה ללוות למנוחת עולמים את לוחם גבעתי סמל-ראשון אורי ג'רבי ז"ל, שנפטר אתמול מפצעיו לאחר שנפצע קשה ב-17 בינואר בהיתקלות עם מחבלים בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. לאורך מסלול מסע הלווייתו עמדו ילדים ומבוגרים רבים, תושבי העיר, שחלקו לו כבוד אחרון.
2 צפייה בגלריה
שיירת דגלים בדרכו האחרונה של סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל
שיירת דגלים בדרכו האחרונה של סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל
שיירת הדגלים בהרצליה לאורך מסע הלווייתו של סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל
(צילום: דוברות עיריית הרצליה)
ג'רבי, בן 20 במותו, תושב הרצליה, ששירת כלוחם בסיירת גבעתי. הוא למד בתיכון ראשונים ושיחק טניס במועדון בני הרצליה. הבן הבכור להוריו חגי ונעמי מור ואח ליובל שלומדת בימים אלו באותו התיכון.
אבי, קרוב משפחתו של ג'רבי, ספד לו: "איך נקטף לו פרח בעודו רק בן 20. אורי ג'רבי, בן של אחיינית שלי, ילד פלא, ספורטאי, מלא באהבת הארץ, אהוב על כולם, עוזר, תומך, לוחם, צלף בסיירת גבעתי, אח מדהים ליובל, גאווה לכל אם ואב, הבן הבכור, הנכד הראשון, האחיין הראשון, מלח הארץ, גבר שבגברים. לחם בחירוף נפש עם חבריו, נפגע מ-RPG ולא שרד את הפציעה הקשה. איזו אבדה קשה ולא צודקת. אוהבים אותך אורי".

2 צפייה בגלריה
שיירת דגלים בדרכו האחרונה של סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל
שיירת דגלים בדרכו האחרונה של סמ"ר אורי ג'רבי ז"ל
הלווייתו של סמ"ר ג'רבי ז"ל. "הושיט יד לכל אחד ובכל מקום שבו היה"
(צילום: דוברות עיריית הרצליה)
סיגל דוד, מנהלת התיכון שבו למד ג'רבי, סיפרה: "אורי היקר, עלם חמודות, גיבור ישראל. רק בן 20 בנופלו. סיים את לימודיו בהצטיינות יתרה במגמת ביולוגיה ומנהל עסקים. היה טניסאי, התאמן במסגרת 'חמש אצבעות' וחלם על שירות צבאי משמעותי. הוא היה נעים הליכות ובעל דרך ארץ, אהוד על כל מוריו וחבריו, צנוע, רציני ובוגר שהושיט ידו לעזרת חבריו בכל מקום שבו היה".
דוד הוסיפה: "הוא היה בחור עם יכולות רפלקטיביות גבוהות. היה חשוב לו מאוד ללמוד מהטעויות שלו ולהשתפר. זה הוביל אותו למצוינות. לא הופתענו כשהגשים את חלומו והתגייס לשירות קרבי בסיירת גבעתי. אנו מחבקים באהבה את יובל, אחותו, תלמידת י"ב בתיכון שלנו, ואת ההורים נעמי וחגי".
באותה תקרית שבה נפצע קשה ג'רבי, נהרג סמל-ראשון אוריה איימלק גושן וקצין נפצע באורח קשה. מתחילת המלחמה נהרגו 530 לוחמי צה"ל, 194 מהם בתמרון הקרקעי.