אם תיכננתם לטוס לאוסטריה ב-20 הימים הקרובים, כדאי שתחשבו מחדש: אוסטריה הכריזה היום (ב') על סגר כללי למשך 20 יום, שאחריו יוטל סגר על האזרחים שלא התחסנו נגד הקורונה. "הסגר החל הבוקר", דיווח לאולפן ynet אביב מאיה, מדריך תיירים ישראלי שגר בווינה. "עוד 20 יום המדינה תיפתח שוב עבור אלו שהתחסנו".
עוד על התפרצות הקורונה באירופה:
"סגר באוסטריה זה אומר שהמסחר סגור, התרבות סגורה, הקולינריה סגורה", הסביר מאיה, "אבל אין הגבלת תנועה: אפשר לנסוע לכל מקום מכל מקום. אין הגבלה של 100 מטר או 500 - אבל הכול סגור".
1 צפייה בגלריה
אינסברוק אוסטריה סגר קורונה
אינסברוק אוסטריה סגר קורונה
אינסברוק, אוסטריה, בשבוע שעבר. "אנחנו לא רוצים גל חמישי", אמר הקנצלר
(צילום: גטי אימג'ז)
קנצלר אוסטריה, אלכסנדר שלנברג, שנכנס לתפקידו לפני כחודש, הודיע שהחל מ-1 בפברואר תחול חובת חיסונים על כלל האזרחים. "אנחנו לא רוצים גל חמישי", אמר. "אנחנו לא מבצעים את הצעד הזה בקלות, אבל לרוע המזל, זה נחוץ. לא הצלחנו לשכנע מספיק אנשים להתחסן. זה כואב, אבל הצעדים האלו צריכים להתרחש".
לנוכח הסגר הכללי סבור אביב מאיה שאין טעם לטוס לאוסטריה בשבועות הקרובים. "המדינה סגורה לגמרי", אמר, "אין פה שום אטרקציות. היום או מחר ייצאו הטיסות האחרונות לישראל, וטיסות נוספות לא ייכנסו ולא ייצאו. המדינה תיסגר לתיירים - לא רק מישראל, אלא בכלל".
"רוב התושבים באוסטריה הם כפריים, והיחס שלהם לקורונה הוא שילוב של אדישות עם חוסר עניין. הם קמים לשגרת יומם, הולכים לישון בשמונה בערב, ולא ממש מעניין אותם מה שקורה מחוץ לכפר שלהם. העירוניים חיים תחת הפייק ניוז: פוחדים שיקבלו סרטן, פוחדים שלא יביאו ילדים אם יתחסנו"
לדבריו, הפייק ניוז באוסטריה חזק במיוחד, מה שמוביל לשיעור התחסנות נמוך. "זו מכת מדינה", אומר מאיה. "רוב התושבים באוסטריה הם כפריים, והיחס שלהם לקורונה הוא שילוב של אדישות עם חוסר עניין. אין להם עניין בקורונה. הם קמים לשגרת יומם, הולכים לישון בערך בשמונה בערב, ולא ממש מעניין אותם מה שקורה מחוץ לכפר שלהם. אלו רוב התושבים. העירוניים חיים תחת הפייק ניוז: פוחדים שיקבלו סרטן, פוחדים שלא יביאו ילדים אם יתחסנו נגד הקורונה. זו הסיבה שכ-35% מאזרחי אוסטריה לא התחסנו. הפייק ניוז כאן הוא חזק מאוד, ממש שולט.
"בסוף השבוע האחרון הייתה בווינה הפגנה מאוד גדולה בהשתתפות 40 אלף איש. מי שארגן אותה הייתה מפלגת האופוזיציה, שמוחה על הסגר. הממשלה הקודמת הבטיחה שלא יהיו יותר סגרים באוסטריה, אבל בינתיים הממשלה התחלפה, והוטל סגר, ולכן יש התרעמות".