בסרטון בפתח הכתבה: המורה ליוגה אביעד הר ציון

תרגול יוגה בשעות הבוקר עשוי לתרום לשינוי חיובי עבור הנפש, הגוף והרווחה הכללית. כן, אנחנו יודעים שאין לכם זמן, אבל התירוץ הזה כבר לא ממש עובד. אביעד הר ציון, מורה מוסמך ליוגה ובעלים של סטודיו ״Aviad Yoga״ בתל אביב, עם תרגול בוקר קליל וקצר של 8 דקות, שיעלה את רמת את האנרגיה בגוף, יחבר אתכם לנשימה ויאפשר לכם להתחיל את היום שלווים ונוכחים יותר.
ואם זה עוד לא שכנע אתכם, קבלו 10 יתרונות מרכזיים של תרגול יוגה בבוקר, שיעזרו לכם לגייס את המוטיבציה לקום 10 דקות מוקדם יותר.
4 צפייה בגלריה
אימון יוגה בהנחיית אביעד הר ציון
אימון יוגה בהנחיית אביעד הר ציון
דווקא בבוקר. תרגול יוגה שיעזור לכם להתחיל את היום
(אביעד יוגה)
אנרגיה מוגברת וחיוניות להתחיל את היום בתנועה המשלבת תנוחות יוגה עם עבודת נשימה, מהווה פתח לתחושה מחודשת של חיוניות ואנרגיה. התרגול ממריץ את זרימת הדם, מספק חמצן לתאים, מותח שרירים נוקשים ומותיר את המתרגל רענן ומלא אנרגיה להמשך היום.
מיקוד ובהירות מחשבתית משופרת תרגול יוגה כולל בתוכו אלמנטים מתחום המיינדפולנס - להיות נוכחים בהווה, בכאן ועכשיו. יתרונות אלה מביאים למיקוד ובהירות נפשית: הנשימה המודעת תורמת למחשבה צלולה וממוקדת, דבר המסייע להתחלת היום באופן בהיר ועם יותר ביטחון.
הפחתת מתח וחרדה מחקרים רבים מצאו שתרגול יוגה מסייע עד מאוד בהפחתת מתח וחרדה. על אחת כמה וכמה, תרגול יוגה בבוקר מספק מקום מפלט ויכול לסייע לנהל מתח וחרדה ביעילות. התרגול מפעיל את מערכת העצבים הפראאסימפתטית, המונעת את השפעות הלחץ על הגוף. תרגילי נשימה עמוקה ומתיחות עדינות משחררים את המתח, מרפים את הגוף ומפחיתים את רמות הקורטיזול (הורמון הלחץ), ובכך עוזרים להתחיל את היום נינוחים ורגועים יותר.
4 צפייה בגלריה
אישה צעירה מתרגלת יוגה
אישה צעירה מתרגלת יוגה
רווחה פנימית ושלווה: מהשפעות תרגול היוגה על הגוף
(shutterstock)
שיפור הגמישות והכוח תרגול עקבי של יוגה בבוקר מחזק את השרירים בכל הגוף ומשפר בהדרגה את הגמישות על ידי הארכה ומתיחה של השרירים ורקמות החיבור. עם הזמן, הכוח והגמישות עשויים להפחית את הסיכון לפציעות, לשפר את היציבה ואת הניידות הכללית.
חילוף חומרים מוגבר שגרת יוגה בבוקר משפרת את העיכול ומסייעת בוויסות חילוף החומרים. תנוחות פיתולים וכפיפות לפנים מעסות את האיברים הפנימיים, מה שיכול לעזור להקל על בעיות עיכול ולשפר את בריאות המעיים הכללית. כמו כן, תנוחות יוגה מסוימות מעוררות את בלוטת התריס אשר אחראית על חילוף החומרים בגוף.
נשימה טובה יותר יוגה משלבת תרגילי נשימה עמוקה המרחיבים את יכולת הריאות ומשפרים את תפקוד מערכת הנשימה, מה שהופך אותה לתרגול בוקר אידיאלי. על ידי תרגול הנשימות ושילובן בתנוחות שפותחות את החזה והריאות, צריכת החמצן תשתפר וכך גם זרימת הדם, מה שיתרום להגברת רמת האנרגיה ולתחושה מספקת להמשך היום.
4 צפייה בגלריה
תרגול יוגה בבית
תרגול יוגה בבית
לא צריך אפילו לצאת מהסלון
(shutterstock)
איזון הורמונלי תרגול בוקר ממלא תפקיד באיזון ההורמונים על ידי הפחתת רמות הקורטיזול, הורמון הסטרס העיקרי, והגברת הייצור של סרוטונין, דופמין ואנדורפינים - נוירוטרנסמיטרים הקשורים לאושר ולרווחה. תנוחות יוגה מסוימות (כמו תנוחות הפוכות וכפיפות עדינות לאחור) מסייעות באיזון רמות ההורמונים בגוף. הדבר יכול להועיל במיוחד לנשים שחוות חוסר איזון הורמונלי במהלך שלבים שונים של המחזור החודשי או בגיל המעבר.
שיפור איכות השינה לביסוס שגרת יוגה עקבית בבוקר יכולה להיות השפעה מאוד חיובית על דפוסי השינה. תרגול יוגה מדי יום באותה שעה, מווסת את השעון הביולוגי של הגוף. התוצאה: חיזוק מחזור השינה והערות הטבעי של הגוף, מה שיכול לסייע על ההירדמות בלילה, ולתרום לתחושת רעננות בבוקר.
4 צפייה בגלריה
אישה ישנה שינה עמוקה וטובה
אישה ישנה שינה עמוקה וטובה
הפתרון הפשוט לשיפור איכות השינה
(shutterstock)
חיזוק הביטחון וההערכה העצמית תרגול יוגה קבוע בבוקר מטפח תחושה עמוקה של קבלה עצמית ואהבה עצמית. על ידי הקשבה לגוף שלכם, הבנה של צרכיו ותרגול חמלה כלפי עצמכם, תוכלו לפתח דימוי גוף חיובי ותחושת ערך עצמי גדולה יותר. כשאתם מחבקים ומקבלים את עצמכם על המזרן, הלך הרוח החיובי הזה פורץ את גבולות התרגול ובא לידי ביטוי גם בחיי היום-יום.
טיפוח חשיבה חיובית והכרת תודה תרגול בוקר מספק הזדמנות להתבוננות עצמית ולתרגול של הכרת תודה. פתיחת היום שלנו עם כוונה והכרת תודה על מה שיש, על הגוף והנשימה שלנו, תחזק בנו חשיבה חיובית ותיצור לעצמנו יום מודע ומספק יותר.