"העבודה בוועדת סל התרופות היא מאוד-מאוד מסודרת, והכול שקוף", אמר אתמול (ב') פרופ' שוקי שמר, יו"ר הוועדה, בריאיון שהעניק במסגרת ועידת הבריאות של ynet ו"ידיעות אחרונות". "במשרד הבריאות מכינים חומר מאפריל עד אוקטובר, ואז מעבדים אותו - בערך 15 כרכים מדעיים - ובסוף הוא מובא לדיוני הוועדה. הדיונים הם מפרכים, משמונה בבוקר עד שעות הערב המאוחרת".
קראו עוד:
פרופ' שמר התייחס לבקשה להגדיל את התקציב של סל התרופות בשיעור שנתי קבוע של 1.6%, שמופיעה בהסכמים הקואליציוניים, ואמר שהוא מרוצה ממנה. "זה מופיע בקווי היסוד של הממשלה החדשה, וזה לא קרה ב-20 השנים שחלפו מאז שהוקמה ועדת הסל", אמר. "כל מי שעוסק בסל התרופות ועוקב אחר התהליכים, יודע שיש פה בשורה חדשה".
2 צפייה בגלריה
ועידת הבריאות ידיעות אחרונות ynet היכל התרבות תל אביב שוקי יהושע שמר
ועידת הבריאות ידיעות אחרונות ynet היכל התרבות תל אביב שוקי יהושע שמר
פרופ' שוקי שמר, אתמול בוועידה. "יש פה בשורה חדשה"
(צילום:יריב כץ)
בהמשך התבקש פרופ' שמר להתייחס לקורונה ונשאל אם אינו חושב שדיווח מסוג "חצינו את רף 1,000 החולים", כבר לא רלוונטי בגל הנוכחי, בגלל החיסונים. "השיח הוא קצת מעורבב", השיב. "קודם כל, אין 1,000 חולים, אלא נדבקים, ואני לא חושב שמספר הנדבקים הוא חשוב. המספר הרלוונטי הוא של המונשמים. אני לא שותף לתחזיות האימה.
"הכי חשוב זה לשאול איך אנחנו בולמים את התפשטות המחלה. כרופא אני יודע שהדבר הכי חשוב ברפואה הוא המניעה. צריך לזכור שלחלק מהנדבקים יש בהמשך תופעות לוואי ארוכות, אז צריך לבצע את כל הפעולות כדי למנוע את התפשטות המחלה. אני חושב שטוב מאוד שמפעילים את התו הירוק, וטוב מאוד שמטפלים בשדה התעופה. התו הירוק הוא מאוד-מאוד חשוב.
"צריך לבצע את כל הפעולות כדי למנוע את התפשטות המחלה. אני חושב שטוב מאוד שמפעילים את התו הירוק, וטוב מאוד שמטפלים בשדה התעופה. התו הירוק הוא מאוד-מאוד חשוב"
"אם כולנו היינו עוטים מסכה, לא היה נגיף. אני יודע שהרבה מאוד אנשים יושבים ללא מסכה בהתקהלויות המוניות או במפגשים כאלה ואחרים. לא אוכפים את החובה לעטות מסכות במקומות סגורים ובהתקהלויות, שבהם יש הדבקה, וזה מטריד אותי.
"נושא נוסף שאני מאוד מוטרד ממנו הוא שדה התעופה. זה רק עניין של זמן עד שנייבא נגיף חדש, שעלול להיות עמיד לחיסונים שלנו".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ראש הממשלה נפתלי בנט. "הקריאה שלו להתחסן הייתה נכונה", אומר פרופ' שמר
(צילום: AP)
כשנשאל מה דעתו על התוכנית לתת מנה שלישית של חיסון לאוכלוסיות מסוימות, אמר: "לא יהיה מנוס מזה. החיסון השלישי בפתח, ואני מאוד בעדו. החיסון הזה בטוח. הוא שינה את החיים שלנו. אנחנו יודעים שאנשים שקיבלו את החיסונים עמידים בפני הווירוס הזה, ושזאת הדרך הנכונה.
"הקריאה של ראש הממשלה להתחסן הייתה נכונה. כשהאנשים הלא מחוסנים יתחסנו, הם יגנו גם על עצמם וגם עלייך ועליי ויקטינו את התפשטות המגפה הזאת, שפוגעת בנו לא רק רפואית, אלא גם חברתית וכלכלית".