לשכת ראש הממשלה פרסמה היום (א') את דוח הבריאות השנתי של הצוות הרפואי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלפיו מצבו הבריאותי של נתניהו תקין. דוח זה מתפרסם כמעט חצי שנה לאחר שהושתל בנתניהו קוצב לב זעיר ואחרי סאגת ההתייבשות בכנרת שכנראה לא הייתה ולא נבראה.
בדוח נכתב: "ראש הממשלה נמצא במעקב רפואי קפדני ושגרתי. במהלך השנה שעברה עבר בדיקות שגרתיות שנתיות, בלא כל ממצא חריג. המאורע הלבבי שהתרחש השנה, ידון בנפרד על ידי פרופ' רועי בינרט. ראש הממשלה שומר על אורח חיים בריא ועל תזונה נכונה. מצב בריאותו תקין לחלוטין". על הדוח חתומים רופאיו של נתניהו ד"ר צביקה ברקוביץ ופרופ' אלון פיקרסקי שהוא מנהל האגף הכירורגי במרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה בירושלים.
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"שומר על אורח חיים בריא ועל תזונה נכונה". הדוח על מצב בריאותו של ראש הממשלה
(צילום: מרים אלסטר)
פרופ' רועי ביינרט, מנהל המכון להפרעות קצב במרכז הרפואי שיבא, קבע בנוסף בדוח הרפואי של נתניהו: "ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, נמצא בטיפול ומעקב שגרתי במסגרת המרכז הרפואי ע"ש שיבא. קוצב הלב הושתל בגופו לאחר לאחר בירור שעבר במהלך אשפוזו לפני מספר חודשים. מאז, ללא עדות להפרעות קצב או אירועים נוספים".
נציין שנתניהו זכה לקוצב הלב המתקדם ביותר: Micra, שלא נמצא בסל התרופות ומחירו גבוה פי חמישה מהקוצב הממוצע, אך הוא ניתן במסגרת מבחני תמיכה של משרד הבריאות תחת קריטריונים מוגדרים ובהתאם להחלטת הרופאים המטפלים.
לדברי פרופ' ביינרט, "ראש הממשלה נבדק על ידי כחלק ממעקב שגרתי ב-10/2023. במהלך הבדיקה נמצא כי הקוצב שהושתל בגופו עובד בצורה תקינה, המדדים החשמליים בגדר הנורמה, הוא אינו תלוי בקוצב, ולא נרשמו מאז בדיקתו הקודמת אירועים חריגים. ראש הממשלה יציב לחלוטין מבחינה לבבית ואינו זקוק לטיפול נוסף פרט למעקב שגרתי המתקיים אצל כלל המטופלים שנושאים בגופם קוצב. אין מניעה קרדיאלית לבצע כל פעילות ובכללה פעילות גופנית או אחרת".
באמצע יולי הובהל נתניהו לחדר המיון בשיבא. יממה לאחר שבילה בכינרת, הוא התלונן על סחרחורת. רעייתו שרה ובנו אבנר ליוו אותו, וגם רופאו האישי ד"ר צבי הרמן ברקוביץ'. נתניהו הובא מקיסריה לבית החולים באמצעות שיירתו. כמה שעות לאחר מכן, פרסם ראש הממשלה סרטון מבית החולים שבו אמר: "תודה לכולכם על הדאגה. אני רוצה גם להודות לצוותים המצוינים בשיבא שבדקו אותי, ברוך השם אני מרגיש מאוד טוב". הוא הוסיף: "אתמול ביליתי עם רעייתי בכינרת בשמש, בלי כובע, בלי מים, לא רעיון טוב".
מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס, הדף לפני חודשים אחדים את הטענות על מסירת מידע לא נכון בנוגע לנתניהו ועל טענות בדבר חוסר שקיפות: "בתהליך מסירת המידע לציבור שאני אחראי עליו, מסרנו מידע מהימן ואני עומד מאחוריו. גם כשאני בוחן האם הפעם שמרנו על נקודת האיזון המתבקשת שבין מסירת מידע רפואי רגיש לציבור לבין שמירה על חסיונו ופרטיותו של המטופל, אני סבור שפעלנו ברגישות המתבקשת".