מנהל המרכז הרפואי שיבא בתל השומר פרופ' יצחק קרייס הודף את הביקורת הציבורית הקשה על הסתרת מידע לכאורה סביב אשפוזיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - לפני שבוע ובעת השתלת קוצב הלב - ומסירת מידע חלקי.
בסרטון שפרסם בצהריים (יום ב') לעובדי בית החולים, אמר כי "בתהליך מסירת המידע לציבור שאני אחראי עליו, מסרנו מידע מהימן ואני עומד מאחוריו. גם כשאני בוחן האם הפעם שמרנו על נקודת האיזון המתבקשת שבין מסירת מידע רפואי רגיש לציבור לבין שמירה על חסיונו ופרטיותו של המטופל, אני סבור שפעלנו ברגישות המתבקשת".
דבריו של קרייס נאמרים כאמור על רקע ביקורת על הודעות בית החולים שדבק בשבוע שעבר בגרסתו של נתניהו לגבי התייבשות לכאורה ועל כך שלא דיווחו בזמן על הפרעת קצב בלבו של נתניהו שאובחנה גם באשפוז הקודם. פרופ' קרייס אמר כי "הבוקר השתחרר ראש הממשלה מהמרכז הרפואי שלנו, ואני רוצה לאחל לו מכאן בריאות שלמה וטובה. אני ער גם לשיח הציבורי המתרחש בימים אלה ורוצה לומר לכם כמי שעקב מקרוב אחר הצוותים הרפואיים באשפוז הראשון ובאשפוז השני, וראה אותם רגע רגע. ראיתי את השיקולים הקליניים, את קבלת ההחלטות וגם את הליך מסירת המידע לציבור. אני יכול לומר שגם הפעם פעלנו במקצוענות שמאפיינת את הטובים ביותר שיש".
לשכת רה"מ: "אנחנו עומדים על זה שהייתה התייבשות בשבת שעברה. הרופאים אכן חשדו שיש בעיות בהולכת קצב, ולכן החליטו לעשות את הבדיקות ולראות אם יש צורך בקוצב לב. לא הסתרנו שום דבר. מהתחלה אמרנו שעבר בדיקות קרדיולוגיות"

קראו עוד:
הרופאים שטיפלו בנתניהו בבית החולים שיבא והשתילו בגופו קוצב לב, אמרו כי המכשיר לניטור קצב הלב (הולטר תת-עורי) שהושתל בגופו בשבוע שעבר גילה שיש "חסם חולף של קצב ההולכה של הלב ולכן הוא הובא לפה להשתלת קוצב", והוסיפו כי הפעולה עברה בהצלחה ללא סיבוכים.


האינדיקציה שנמצאה בלבו של נתניהו הייתה הפרעת הולכה קצרה, שהובילה לחשש מפני הפרעת הולכה ארוכה ומשמעותית יותר בהמשך, שעשויה להביא לסכנת חיים. לדבריו של פרופ' עמית שגב, ראש המערך הקרדיולוגי בשיבא, "אירוע של הפסקת הולכה הוא אירוע שיש לו פוטנציאל מסכן חיים, ולכן גם אם רואים אירוע קצר בבן אדם שהתעלף זה מחייב תגובה מיידית והשתלת קוצב, וזאת בשביל למנוע אירוע ממושך יותר שעלול לסכן חיים". פרופ' שגב הדגיש כי "ראש הממשלה לא היה בסכנת חיים וסבל מסחרחורת קלה".
אתמול פורסם כי בניגוד לאמירת הרופאים בשיבא אחרי האשפוז הראשון שלבו של ראש הממשלה ,"תקין לחלוטין", בדיקות האק"ג של ראש הממשלה אינן נחשבות לתקינות כבר זמן רב. גם בדוחות של בדיקות רפואיות שעבר נתניהו ופורסמו בשנים האחרונות לא הייתה התייחסות לבדיקות האק"ג, שעוקבות אחר הרישום החשמלי של פעילות הלב.
בלשכת ראש הממשלה דחו את הטענות על כך שלא הייתה שקיפות בדוחות הרפואיים של נתניהו: "אנחנו עומדים על זה שהייתה התייבשות בשבת שעברה", אמרו בלשכה. "הרופאים אכן חשדו שיש בעיות בהולכת קצב, ולכן החליטו לעשות את הבדיקות ולראות אם יש צורך בקוצב לב. כשרה”מ לא הרגיש טוב במוצאי שבת ואבחנו את כל הנתונים, הגיעו למסקנה שיש צורך בקוצב. לא הסתרנו שום דבר. מהתחלה אמרנו שעבר בדיקות קרדיולוגיות".
ראש הממשלה זכה לקוצב הלב המתקדם ביותר: Micra, שלא נמצא בסל התרופות ומחירו גבוה פי חמישה מהקוצב הממוצע, אך הוא ניתן במסגרת מבחני תמיכה של משרד הבריאות תחת קריטריונים מוגדרים ובהתאם להחלטת הרופאים המטפלים.