בזמן שבניו־זילנד מתקדמים לקראת עתיד נטול סיגריות – משרד הבריאות בישראל עוד עסוק באזהרת בתי החולים מפני היעדר אכיפה של איסור העישון בשטחם, ונראה שגם לאזהרה הזו כמעט אין השפעה. חברי הצוותים הרפואיים וגם מטופלים באיכילוב מתלוננים על כך שבבית החולים למעשה מתייחסים לנהלים כאל המלצה בלבד – והעישון נעשה ללא מפריע.
קראו עוד:
לטענת גורמים בבית החולים, חברי הצוותים הרפואיים פנו מספר פעמים להנהלה בדרישה לטפל בנושא, אך דבר לא נעשה. מתיעוד של "ידיעות אחרונות", אחרי חידוד הנהלים שביצע משרד הבריאות, עולה כי מעשנים רבים עדיין מתגודדים בכניסות למכונים ולמגדלי האשפוז ברחבי איכילוב – גם בקרבת שלטים המורים על איסור העישון, ואף על שהם עלולים לקבל קנס.
1 צפייה בגלריה
עישון מעשנים איכילוב
עישון מעשנים איכילוב
מעשנות באיכילוב, למרות השלט שאוסר על עישון. "הכול מסביב עשן", מתלוננת רופאה בכירה
(צילום: שאול גולן)
"מדובר במחששה ענקית. פינת העישון הגדולה בתל אביב היא בבית החולים של העיר", אומרת רופאה בכירה באיכילוב. "בית החולים אמור להיות סביבה בטוחה לכל המטופלים והרופאים, אבל בפועל כולנו מעשנים פסיביים. אי־אפשר לצאת להתאוורר בשטחים הפתוחים בלי שהכול מסביב עשן. בשלוש השנים האחרונות לא ראיתי פקח עישון אחד, ואני נמצאת כאן כל יום".
גם מבקרים ומטופלים שהגיעו לבית החולים בימים האחרונים מדווחים בתסכול. "במיון הילדים לא היה לנו מקום לשבת", מספר אבא לבת שהגיע בשבוע שעבר לבית החולים לילדים דנה. "לא הייתה ברירה אלא לשבת בחוץ, על הדשא. בינתיים ספגנו את העשן של המעשנים. זה עישון כפוי. נאלצנו לבקש בעדינות שלא יעשנו עלינו".
מאיכילוב נמסר: "הכשרנו מספר גדול של עובדים שיהיו נאמני מניעת עישון. בכל יום יש שני פקחים של העירייה, ובכל חודש מוגשים עשרות דוחות. אנו עושים רבות כדי לפקח על העישון, אך בתרבות הישראלית זה לא פשוט".