בעקבות הידיעה כי משרד הבריאות מקים ועדת חריגים בנושא התו הירוק, התראיינו היום (ד') לאולפן ynet מורן מסיקה והילה מעוז-שפיצר, שבוודאי יפנו בקרוב לוועדה החדשה כדי לקבל עזרה: שתיהן החלימו מקורונה, אבל המדינה מסרבת לתת להן תו ירוק.
קראו עוד:
איך הן נקלעו למצב הזה?
2 צפייה בגלריה
מורן מסיקה
מורן מסיקה
מורן מסיקה עם אחד מילדיה. "הרופא אמר שיש לי דלקת באוזן, אז לא חשבתי על קורונה"
"בתחילת אוגוסט הייתי באירוע משפחתי, ולמחרת התחלתי להרגיש לא טוב", מספרת מסיקה, תושבת נתניה, נשואה ואם לארבעה. "היו לי כאבי אוזניים וגרון ולא היה לי חוש ריח, אז הלכתי לרופא, והוא בדק אותי ונתן לי אנטיביוטיקה מסוג זינט. לקחתי אותה עשרה ימים, ואחר כך התחלתי להרגיש טוב - אבל חוש הריח לא חזר לי. לא עשיתי בדיקת קורונה כי הייתי אחרי שני חיסונים, והרופא אמר שיש לי דלקת באוזן, אז לא חשבתי על קורונה.
"אחרי כעשרה ימים חזרתי לרופא, אמרתי לו שעדיין אין לי חוש ריח, והוא שלח אותי לעבור בדיקת קורונה, שבה יצאתי שלילית. כעבור שבועיים הבת שלי נשלחה לבידוד, ובעקבות זאת כולנו עברנו בדיקת קורונה. כולנו יצאנו שליליים חוץ ממנה. אחר כך כל המשפחה חוץ ממני עברה בדיקה סרולוגית, וגילו שלכל אחד מהם יש יותר מ-1,800 נוגדנים. הרופא אמר שהם כנראה חלו בחודש האחרון.
"לי הוא לא רצה לתת בדיקה סרולוגית, כי הייתי אחרי שני חיסונים. הוא גם לא מאפשר לי לקבל חיסון שלישי. הוא אמר, 'אני לא יכול, כי אם לבן שלך יש 1,800 נוגדנים, זה אומר שחלית'. עכשיו אני צריכה לחכות כמה חודשים עד שאוכל לקבל את החיסון השלישי, ובינתיים אני לא יכולה לקבל תו ירוק".
2 צפייה בגלריה
הילה מעוז שפיצר
הילה מעוז שפיצר
הילה מעוז-שפיצר. "אני לא אדם שנוהג לשקר"
המרואיינת השנייה, הילה מעוז-שפיצר מקריית חיים, נשואה ואם לשלושה, טסה באוגוסט לפראג אחרי שקיבלה שני חיסונים, ובבדיקת הקורונה שעברה לקראת החזרה לארץ, נמצאה חיובית. "נכנסתי שם לבידוד של 14 יום ושמרתי על כל ההנחיות", היא מספרת. "כשחזרתי לארץ, עברתי שתי בדיקות - בדיקת קורונה ובדיקה סרולוגית. בסרולוגית יצאתי עם נוגדנים, מה שמעיד שהייתי חולה. בבדיקת הקורונה יצאתי שלילית.
"עכשיו אסור לי לקבל את החיסון השלישי, כי לפי החוק, צריך להצהיר שלא חליתי בקורונה בחצי השנה האחרונה, ואני לא אדם שנוהג לשקר. מצד שני, אין החלטה לגבי אנשים שחלו והחלימו בחו"ל. התוצאה היא שאני לא יכולה לקבל תו ירוק עכשיו. פניתי למשרד הבריאות וגם לרופאה האישית שלי, אבל בינתיים הבעיה לא נפתרת".