ניו יורק הופכת לעיר מוכת אומיקרון, עם 85 אלף מאומתים לקורונה ביממה. מארק קירשבוים, מומחה להמטולוגיה, חוקר ומפתח תרופות החי בניו יורק, מספר היום (א') לאולפן ynet על שיאים חדשים בהתפשטות התחלואה מווריאנט האומיקרון: "בניו יורק המצב די קשה היום. הייתה תקופה שניו יורק נפתחה לגמרי, המסעדות, אירועי התרבות, היו הופעות וקונצרטים. עכשיו כמעט הכול חזר למה שהיה קודם. הכול נסגר שוב. לא היו הופעות גדולות בערב השנה החדשה.
קראו עוד:
"יש כ-400 אלף מקרים חדשים בארה"ב. בדיוק דיברתי עם ידיד שלי, פרופסור. הוא ואשתו נדבקו אחרי שקיבלו את כל החיסונים ואת הבוסטר השלישי, מהילד שלהם שחזר מהגן עם קורונה. מאוד קשה לעצור את זה היום, כל עוד אין חיסון לילדים, זה מתפשט והמחלה מתפשטת מהר מאוד, הרבה יותר מהר מהדלתא ומהקוביד המקורי. מצד שני המחלה שהייתה להם הייתה מאוד קלה, כמו שפעת ליומיים. אלו שלא מחוסנים – זה כמו בפעמים הקודמות".
1 צפייה בגלריה
בלי הופעות בערב השנה החדשה. סילבסטר בניו יורק
בלי הופעות בערב השנה החדשה. סילבסטר בניו יורק
בלי הופעות בערב השנה החדשה. סילבסטר בניו יורק
(צילום: AP)
מה רואים בבתי החולים לנוכח המספרים האלה? האם יש הרבה יותר מקרים קשים? "בהרבה מקומות בארה"ב בתי החולים קורסים. יש כל כך הרבה מקרים, זה עניין של סטטיסטיקה ומספרים, אם יש אלפי מקרים אז זה גורם באמת לבעיות מאוד חזקות בבתי החולים, יש הרבה מקומות בארה"ב שפשוט לא עומדים בעומס של החולים. גם הרבה מהרופאים והצוותים הרפואיים נדבקים, וזה גורם לבעיות מאוד קשות בכל ארה"ב
האם אתם בדרך לחיסון עדר? "אני לא יודע אם עוד מאמינים בעניין חיסון העדר. בניו יורק רוב האנשים חוסנו, זה אזור כחול כמו שאומרים בפוליטיקה האמריקאית. אבל יחד עם כל זה המחלה הזו מתפשטת מאוד קשה, אפילו בין אלו שכבר קיבלו את החיסון או חלו קודם".
איך המצב מבחינת הילדים? הדיווחים מדברים על כך שמאושפזים פי ארבעה יותר ילדים ביחס לגלים הקודמים. "נכון, בניו יורק זו פחות בעיה אבל במקומות אחרים בארה"ב זו בעיה קשה. אפילו במגזר החרדי, ששם לא כל כך שמים לב למחלה בכלל, הפעם הם סוגרים בתי ספר והרבה מהמוסדות מפני שכל המורים והצוות נדבקו והם חולים. באופן סטטיסטי, יש לנו התפשטות מאוד חריפה, ואני לא מאמין שחיסון העדר זה חלום אמיתי. הביולוגיה לא תומכת ברעיון הזה".