בעקבות אשפוזו של גבר בן 32 במצב קשה מאוד במרכז הרפואי לגליל בנהריה, מזהיר משרד הבריאות את הציבור משימוש בסטרואידים אנאבוליים המשמשים לניפוח שרירים מסוג דיאנבול (Dianabol) ואנאבר (Anavar). כפי שנחשף ב-ynet, רופאי המרכז הרפואי לגליל בנהריה ממשיכים להילחם על חיי האיש שסובל מנזקים נוירולוגיים קשים לאחר שימוש בסטרואידים.
2 צפייה בגלריה
סטרואידים
סטרואידים
הסטרואידים האסורים לשימוש
(צילום: משרד הבריאות)
עוד בנושא זה:
סטרואידים אנאבוליים נפוצים בעיקר בקרב ספורטאים ומתעמלים והשימוש בהם עלול לגרום לתופעות לוואי קשות, בניהן, פגיעות נוירולוגיות, אי-ספיקת כליות, פגיעות שונות בפוריות, דיכאון, תוקפנות ועלייה בלחץ הדם.
משרד הבריאות מסר כי הוא פועל בשיתוף פעולה הדוק עם גורמי האכיפה על מנת להתמודד עם התופעה. בשנים האחרונות נתפסו עשרות אלפים של סטרואידים אנאבוליים ששווקו בניגוד לחוקץ לאחרונה, בפעילות משותפת של האגף לאכיפה ולפיקוח במשרד הבריאות בשיתוף משטרת ישראל, נתפסו כמה מעבדות פיראטיות שמייצרות סטרואידים אנאבוליים בניגוד לחוק.
מנהל האגף לאכיפה ולפיקוח במשרד הבריאות ד"ר רוני ברקוביץ אמר כי "משרד הבריאות שב ומזהיר מפני שימוש בסטרואידים אנאבוליים שעלולים לפגוע בבריאות הציבור וקורא להימנע מרכישתם של הסטרואידים דרך רשתות חברתיות ואתרי האינטרנט".

התוצאה: נזק מוחי כבד

המטופל הובהל לפני כחודש למרכז הרפואי לגליל בנהריה ואתמול הועבר מהיחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי למחלקה לטיפול נמרץ כללי. חל שיפור קל במצבו, אך הוא עדיין מונשם ומצבו מוסיף להיות קשה ביותר. אם ישרוד, ייאלץ לעבור שיקום ארוך ומתמשך.
"הצעיר הגיע אלינו מחוסר הכרה ופעלנו למזער את הנזקים ולפתוח את החסימות בעורק שמזין את גזע המוח ולשחזר את זרימת הדם", סיפר ל-ynet פרופ' ז'אן סוסטיאל, מנהל מחלקת נוירוכירורגיה במרכז הרפואי לגליל, "לצערנו, הנזק שהספיק להיווצר הוא כבר חסר תקנה ואנחנו מקווים שנשארה מספיק רקמה תקינה כדי שתהיה לו הזדמנות להחלמה ולשיקום בגילו הצעיר. כעת מצבו עדיין קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו".
2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי לגליל
המרכז הרפואי לגליל
רופאי המרכז הרפואי לגליל נאבקים על חיי המטופל
(צילום: שרון צור)
אחיו של המטופל סיפר ל-ynet לפני שבועיים: "הוא היה בריא לגמרי, דיברתי איתו בשעה 2 בלילה, כמה שעות לפני שזה קרה לו והוא היה עם חברים שלו והכול היה בסדר. הוא ספורטאי שעשה יום יום שחייה ואימונים. בכל יום הוא יצא בשש וחצי להתאמן בחוף הים. הוא היה בדרך לשם, נפל ואיבד הכרה. אנשים שמכירים אותו ומתאמנים גם בחוף הזעיקו את מד"א וביצעו בו החייאה עד שהגיעו החובשים. הוא פונה לרמב"ם ובהמשך עבר כאן בנהריה ניתוח. הוא אהב מאוד לעשות כושר וספורט והתאמן מדי יום. לא חשבנו שהוא יכול להיפגע. אני אומר לצעירים, תעשו הכול טבעי - זה הכי טוב והכי יפה והכי בריא. אני מקווה שהוא יקום וגם הוא יגיד את זה".