האפקט ההפוך של הבידוד, הסגרים והמסכות על מחלות ילדים: "אנחנו חווים עומסים לא רגילים, חריגים בעוצמתם, שלא ראינו בשום תקופה דומה בשנים האחרונות", אומר ד"ר עומר ניב, סגן מנהלת ביה"ח שניידר לרפואת ילדים באולפן ynet היום (ראשון). "יש עכשיו עלייה בתחלואת ילדים, בעיקר מחלות נשימתיות - אנחנו רואים עומסים כמו בשיא החורף".
קראו עוד:
ד"ר ניב מסביר את ההתפרצות החריגה דווקא בתקופה רגועה בדרך כלל בבתי חולים לילדים, כתולדה של הריחוק החברתי, הבידודים והמסכות. "ילדים שלא הייתה להם חשיפה לילדים אחרים במשך תקופה ארוכה, מעלים חום, סובלים מקשיי נשימה ונזקקים לאשפוז. זו תופעה שאנחנו לא מכירים".
1 צפייה בגלריה
עומס במחלקות הילדים
עומס במחלקות הילדים
עומס במחלקות הילדים, גם בבית חולים סורוקה
(צילום: חיים הורנשטיין)
אנחנו מדברים על ברונכיטיס, דלקת ריאות – אלה המחלות שעכשיו עוברות לקיץ? "נכון. מחוללים נגיפיים נשימתיים, ילדים עם חום, משתעלים, חולשה. תסמינים שיכולים להיראות כמו קורונה".
הווירוסים האלה ממש חיכו בצד ועברו מהחורף לקיץ? "אנחנו מופתעים, זה חדש לנו. יש בהחלט אירוע חריג בעולם רפואת הילדים של תחלואה מאוד מאוד קשה בשיא הקיץ. אנחנו הולכים לים אבל חווים תחלואה נשימתית של שיא החורף".
אין הרבה מה לעשות, נכון? "צריך ללכת להיבדק אצל רופאי הילדים, שגם הם חווים עומסים גדולים בקופות החולים ולשים לב שהילד, תחת השפעה של תרופות להורדת חום, חוזר להתנהג קצת יותר טוב. לראות שהוא לא הולך ומחמיר אלא הולך ומשתפר מיום ליום".