תוצאות ראשוניות ולא רשמיות של הניסוי שעורכת חברת פייזר בקרב ילדים מתחת לגיל 12, מעלות שהחיסון בטוח עבורם כמו עבור ילדים מבוגרים יותר, ולכן אין מניעה לחסן אותם: כך אומר היום (ב') לאולפן ynet פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים בישראל. "הובאו בפנינו אתמול, בדיון של הצוות לטיפול במגפות, נתונים לא רשמיים על מה שקורה בניסוי הגדול שעורכת פייזר בקרב בני חמש עד 12, ורוב הנוכחים סמכו ידיהם על הנתונים והחליטו להתחיל לחסן ילדים בגיל הזה שיש חשש שיחלו בקורונה בצורה קשה", אמר פרופ' גרוסמן. "אני מניח שהתהליך יתרחש ללא הפתעות לא רצויות".
קראו עוד:
כשנשאל פרופ' גרוסמן מה הוא חשב על הרצון של משרד הבריאות להתחיל לדון בחיסונים של בני 12 ומטה, השיב: "זה לא רצון של משרד הבריאות. זה תהליך שאנחנו, האיגוד לרפואת ילדים, התחיל כבר לפני מספר חודשים, כשעוד לא דובר בכלל על חיסון בני נוער מתחת לגיל 16. יצרנו רשימה של מצבים, מחלות וגורמי רקע שעלולים לגרום לכך שילד יחלה בקורונה קשה. התחיל תהליך שנמשך כחודשיים, ושבמהלכו בני נוער יכלו לקבל במקרים מסוימים אישור להתחסן דרך רופא המשפחה ואחר כך ממשרד הבריאות.
"עכשיו אנחנו נבצע תהליך דומה לבני 12 ומטה וניתן אישור לילדים עם מחלות רקע ומצבים קשים".
1 צפייה בגלריה
חיסון ילדים קורונה
חיסון ילדים קורונה
מחסנים ילדים נגד קורונה. "רוב הנוכחים בדיון סמכו ידיהם על הנתונים", אומר פרופ' גרוסמן
(צילום: shutterstock)
לדבריו, ישראל הייתה המדינה הראשונה בעולם שהחלה לחסן בני נוער מתחת לגיל 16, והיא גם תהיה הראשונה שתחסן ילדים צעירים יותר. "עד כמה שאני מכיר את הספרות העולמית, זה תקדים", אמר. "אנחנו עושים את זה תוך התבססות על מידע בנושא בטיחות החיסון".
טווח הגילים אינו סגור עדיין. "ייתכן שזה יהיה מגיל חמש, ייתכן שמגיל שבע", אמר פרופ' גרוסמן. "לא נחסן ילדים קטנים יותר ותינוקות, רק ילדים בבית ספר יסודי. הנושא נמצא עכשיו בדיונים במשרד הבריאות"
פרופ' גרוסמן הוסיף שהניסוי של פייזר בקרב ילדים בני חמש עד 12 יסתיים כנראה באוקטובר. "מהתוצאות הראשוניות שלו עולה שהוא בטוח לילדים בגילים האלה כמו למתבגרים בני 12 ומעלה, ולכן הרשינו לעצמנו גם הפעם ללכת עם היוזמה הזאת ולהציע את החיסון לילדים במצבים מאוד קשים".
טווח הגילים, הוסיף פרופ' גרוסמן, אינו סגור עדיין. "ייתכן שזה יהיה מגיל חמש, ייתכן שמגיל שבע", אמר. "לא נחסן ילדים קטנים יותר ותינוקות, רק ילדים בבית ספר יסודי. הנושא נמצא עכשיו בדיונים במשרד הבריאות".