"לשרון היה מאוד חשוב להתחיל כל אירוע, בכל מקום בארץ – בין אם זה מפגש מפקדי פלוגות, מפקדי מחלקות או לוחמים - בעשרה קילומטרים של ריצה בבוקר. ולמרות שהיה בין המבוגרים ביותר - הוא תמיד היה מגיע ראשון בכל מרוץ", מספר הבוקר (ה') לאולפן ynet סא"ל גלעד פסטרנק, חבר קרוב ופקוד, ששירת תחת אל"מ שרון אסמן ז"ל כמפקד פלוגה במבצע צוק איתן.
מחר בבוקר (שישי) ייערך זו השנה השנייה "מרוץ אסמן", אירוע הריצה שיזמה עיריית ירושלים, כדי להנציח את מורשתו של אל"מ אסמן ז"ל, אשר ביולי 2021 התמוטט ומת מדום לב בעת אימון כושר – שלושה ימים בלבד לאחר כניסתו לתפקיד מפקד חטיבת הנח"ל.
קראו עוד:
"שרון השאיר חותם משמעותי מאוד בחטיבת הנח"ל לאורך כל שירותו, מלוחם ועד מפקד החטיבה ואנחנו זוכרים אותו, יש געגועים תמיד", מספר לאולפן ynet אל"מ אורן שמחה, מפקד חטיבת הנח"ל הנוכחי, "שרון היה דמות משמעותית מאוד ביחידה, מפקד קרבי בכל רמ"ח איבריו שהוביל אחריו אנשים, פיתח פה דור של מפקדים ולוחמים לאורך הרבה שנים ואנחנו תמיד נזכרים באיזו דמות ייחודית הוא היה עבורנו. גם כשהוא לא נמצא, הוא תמיד נוכח בערכים וברוח, ובמה שהשאיר אחריו".
2 צפייה בגלריה
אל"מ שרון אסמן ז"ל
אל"מ שרון אסמן ז"ל
פיתח דור של מפקדים ולוחמים. אל"מ שרון אסמן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
על היכרותו רבת השנים עם אל"מ אסמן ז"ל, הוא מספר: "אחת החוויות המשמעותיות שלי בשנה האחרונה שלנו, כשאני מח"ט בפיקוד הצפון ושרון קצין האג"ם של הפיקוד והוא כהרגלו רוצה לרדת לשטח, להכיר את החטיבות, ללמוד. אנחנו נפגשים לכוס קפה, עושים סיור משותף, ואני משתף אותו בלבטים שלי. הוא נותן לי הברקה חדה ממש איך נכון לתקוף את הבעיה. אני מסתכל ואומר – זה מפקד שמשלב גם יכולות קרביות גבוהות מאוד וגם אינטליגנציה, חדות ויכולת לפתור בעיות בצורה יצירתית, גם כשזה לא הפתרון הברור דווקא".
בין הרצים מחר יהיה גם סא"ל פסטרנק: "האיזון הזה של גוף ונפש היה דבר שמאוד בלט אצלו, היכולת שלו לקחת דברים בקור רוח, עם דופק נמוך, גם בריצה, גם בהחלטות שנעשו במשרד אבל גם בשדה הקרב - זה דבר שאפיין אותו. תמיד לדבר באותה טונציה, לדבר גם בגובה עיניים, גם שישמעו מה שאתה אומר ובעיקר להקשיב למה שאומרים לך, דבר שמאוד אפיין את שרון".
עברו שנתיים, זה נראה הרבה יותר. "נראה הרבה יותר אבל גם נראה כאילו רק אתמול הוא נכנס לחטיבה. ישר אחרי זה הכול קרה וגם הכול נגמר. ועדיין אנחנו ברוחו, גם היום וגם מחר וגם בעוד זמן רב שיעבור".
היו לך הרבה חוויות עם שרון, גם בשדה הקרב וגם מחוצה לו. צוק איתן אולי הזכור ביותר מבחינה מבצעית וגם נפצעתם שניכם. "עברתי איתו באמת קשת חוויות נרחבת, החל מאימונים וריצות, דרך קווים מבצעיים שעולים לכותרות, גם בשכם, שם היינו ביחד לא מעט, תקופה משמעותית וממושכת. גם להיות תחת שרון כמג"ד שלנו, של גדוד 931 בלחימה. זה גרם לי להעריך וללמוד באמת מי זה הבן אדם המיוחד הזה. אני הרבה שנים בצבא ושרון הוא המפקד המיוחד ביותר שהיה לי, בדברים שאפיינו אותו, ביכולת ההובלה שלו, בקור רוח, בחכמה שלו. באמת מפקד כמו שרון - אין רבים בצבא".
נראה שהוא הותיר אחריו כל כך הרבה דברים שהולכים לאורם גם היום. "ממש ככה. כמפקד אני מוצא את עצמי המון פעמים במהלך היום חושב מה אסמן היה אומר על הדבר הזה ואיך אסמן היה מגיב בסיטואציה הזו. אחד הדברים שאני זוכר, ממש כמו אתמול, זה הרגע הראשון ברצועת עזה. אנחנו מגיעים להיתקלות ראשונה, נפתחת אש, ושרון מצליח להגיע מאחור בצורה כל כך רגועה וכל כך שקטה - 'פסטרנק מה העניינים? מה קורה? בוא נעשה ככה, בוא נלך מימין, בוא נלך משמאל'. היכולת שלו להיות כל כך שליו, שקט ורגוע, ושוב - הסיפור הזה של גוף ונפש - זה דבר שאני לוקח איתי כל יום".
2 צפייה בגלריה
מירוץ לזכרו של שרון אסמן ז"ל
מירוץ לזכרו של שרון אסמן ז"ל
רצים בגשם. המירוץ בשנה שעברה לזכרו של אסמן ז"ל
(צילום: עמית שאבי)
"אזרחים, חיילים, מפקדים, משפחות - כולם הולכים לרוץ חמישה ק"מ ברחובות ירושלים, העיר שהוא כל כך היה מחובר אליה, גם ברמה האישית, בקשר שלו אליה ,וגם במהלך השנים שבהן פיקד על חלקים נרחבים, והיה לו חלק משמעותי בה לאורך שירותו", מסיים ואומר אל"מ אורן שמחה.
"מרוץ אסמן" ייצא ממתחם התחנה הראשונה בירושלים, יעבור לאורך תוואי של חמישה ק"מ בפארק המסילה בירושלים, ויכלול גם מקצה של 800 מטר למשפחות. ההשתתפות היא ללא עלות, ולכל המשתתפים יחולקו חולצות עם דיוקנו של שרון אסמן ז"ל. לפרטים נוספים והרשמה (ללא עלות) - לחצו כאן