פרופ' עמית שגב, מנהל המערך הקרדיולוגי ואחד הרופאים הבכירים שליווה את הטיפול בראש הממשלה בנימין נתניהו, ביקר את נתניהו בלשכתו - ימים אחדים לאחר שטיפל בו בבית החולים. הרופא הבכיר מתח ביקורת קשה על נתניהו על רקע חוקי המהפכה המשפטית, וכתב בפוסט שפרסם שנתניהו "ממשיך בשלו ובריצת האמוק שלו שאינה מובנת לי כלל".
חרף הביקורת הקשה שנמתחה על הסתרת מידע רפואי ועל הודעות סותרות בנוגע למצבו של נתניהו (מהתייבשות ועד הפרעת קצב לבבי), לא פורסמה עד כה כל הודעה רשמית על הפגישה הזו בין הרופא הבכיר לנתניהו. בלשכת ראש הממשלה טרם הגיבו לבקשת ynet לקבל מידע על אותה פגישה שכללה כנראה ביקורת רפואית והנחיות לשימוש בהולטר שהושתל בנתניהו. ל-ynet נודע כי ראש הממשלה אמור לעבור ביקורת מקיפה ונוספת בימים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו פרופ' עמית שגב מבית החולים שיבא
ראש הממשלה בנימין נתניהו פרופ' עמית שגב מבית החולים שיבא
ראש הממשלה בנימין נתניהו ופרופ' עמית שגב מבית החולים שיבא
(צילום: יואב דודקביץ' ודוברות המרכז הרפואי שיבא)
עוד בנושא זה:
בעיצומה של צעדת הענק של מוחים נגד המהפכה המשפטית שנכנסו הערב לירושלים, פרסם הקרדיולוג הבכיר פרופ' עמית שגב מבית החולים שיבא בתל השומר פוסט שבו מתח עליו ביקורת קשה. "אגלה לכם סוד, נוצרה לי אפשרות לדבר בארבע עיניים עם מר נתניהו בלשכתו והעברתי לו את התחושה והכאב של חלק נכבד וחשוב בעם. הייתה לי הרגשה שמשהו נכנס ללבו אך נאומו בחמישי בערב גרם לי אכזבה גדולה". פרופ' שגב ביקר כאמור את נתניהו בימים האחרונים, ובין היתר הסביר לו כיצד לתפעל את ההולטר התת-עורי שהושתל בגופו. אחר כך שוחחו השניים בין היתר על ענייני חוקי המהפכה המשפטית ועל המחאה הציבורית.
לדברי פרופ' שגב, נתניהו "ממשיך בשלו ובריצת האמוק שלו שאינה מובנת לי כלל, ואני עדיין בתמימותי מאמין שכשהוא עם עצמו, במיטה, כמה דקות לפני שנרדם והולך לישון, לבו נחמץ עליו!". נזכיר שנתניהו עדכן עם אשפוזו לפני שבוע בדיוק בבית החולים שיבא, כי התייבש משום שלא שתה מספיק ושהה בכינרת בלי כובע. בהמשך, עדכן בית החולים שנתניהו עבר הליך להשתלת הולטר תת-עורי (מכשיר המנטר את קצב הלב).


כאמור, רופא הלב משיבא הביע תמיכה עזה במתנגדים לחוקי המהפכה המשפטית: "1,000 טייסים ואנשי חיל אוויר המתנדבים לשירות מילואים, רובם מעל גיל 55 ואף 60, הודיעו לממשלה שהם מפסיקים את התנדבותם. זו אינה סרבנות של חיילים או קצינים בשירות סדיר או מילואים פעיל", כתב רופאו של נתניהו, "הצד השני מכנה אותם בשמות שונים ועדיף שלא לחזור על מילות הגנאי מפיהם של דמויות הזויות כמו אמסלם, קרעי, גוטליב ודיסטל".
לדבריו, "בצבא נוהגים לכנות מצבים שונים 'האירוע'. אז האירוע הנוכחי לא דומה לשום דבר אחר בהיסטוריה של מדינת ישראל. מעולם לא הייתה אהבה כאן בין קבוצות החושבות אחרת מבחינה פוליטית. צה"ל, שב"כ והמוסד לא העלו על דעתם מעולם להפר או לא לציית לממשלה כזו או אחרת ולא משנה מאיזה ספקטרום של המפה הפוליטית הממשלה.
"אז בשלב ראשון, המתנדבים מפסיקים להתנדב, הרופאים ישביתו סמלית את מערכת הבריאות וראשי המשק והחברות הגדולות יצטרפו אף הן. חברי ממשלה יקרים זו רק קריאת אזהרה. תמשיכו את המהלכים שלכם להפיכה, ותקבלו הכול בגדול 'ועל אמת'"
"אז זהו, ש'האירוע' הנוכחי לא דומה לשום דבר אחר מההיסטוריה של 75 שנות עצמאותנו. יש כאן מהלך לשינוי דמותה של המדינה, ולא אנחנו לא היסטריים, יש כאן קרב ברור בין דמוקרטיה וליברליזם לבין דיקטטורה, מדינה הלכה ומלוכה. אז בשלב ראשון, המתנדבים מפסיקים להתנדב, הרופאים ישביתו סמלית את מערכת הבריאות וראשי המשק והחברות הגדולות יצטרפו אף הן. חברי ממשלה יקרים זו רק קריאת אזהרה. תמשיכו את המהלכים שלכם להפיכה, ותקבלו הכול בגדול 'ועל אמת'".
פרופ' שגב קרא לנתניהו להתעשת, וכתב כי בשבועות האחרונים התראיינו ראשי שב"כ לשעבר, בכירי מוסד, רמטכ"לים וראשי מערכת הביטחון, "ואני לא מדבר על אנשי האקדמיה שהם הרי שמאלנים קיצונים. האם יכול להיות שכולם טועים ורוטמן ולוין צודקים? ראש הממשלה נתניהו, תתעשת ותבין מהו הצד הנכון של המפה. תפסיק מיידית את השנאה וההסתה ועצור לאלתר את החקיקה".