התעלמות גורפת משורת שאלות באשר למצבו הבריאותי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששוחרר אתמול (ראשון) משיבא, לאחר שהושתל בגופו מכשיר לאבחון הפרעות קצב לב. כך עולה לאחר ש-ynet ו"ידיעות אחרונות" הגישו רשימת שאלות שנשלחו בנוגע לאשפוזו, אך בלשכת רה"מ סירבו להשיב ולו על אחת מהן.
הלשכה נשאלה בין היתר:
  • האם רה"מ היה מטושטש במהלך חלק מהבדיקות?
  • האם בוודאות לא התרחש אובדן הכרה, לפני תוך כדי או אחרי ההגעה לשיבא?
  • מדוע הוחלט לאשפז את רה"מ במחלקה הקרדיולוגית?
  • האם רה"מ נוטל תרופות על בסיס קבוע?
  • מדוע רה"מ אושפז בשיבא ולא בהלל יפה הסמוך לביתו?
  • האם למשפחת נתניהו רקע של בעיות לבביות?
  • האם נשלל חשד לאירוע נוירולוגי?

1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו משתחרר מהאשפוז בשיבא
בנימין נתניהו משתחרר מהאשפוז בשיבא
רכב ראש הממשלה, עם סיום האשפוז בשיבא
(צילום: שאול גולן)
כאמור, לא התקבלה תשובה על אף אחת מהשאלות. מצבו הבריאותי של רה"מ הוא סוגיה ציבורית חשובה. במדינות כמו ארצות הברית נהוג לעדכן במפורט על מצב הנשיא לפחות מדי חצי שנה, והדבר ממש מהווה סוגיה פוליטית במערכת הבחירות הלאומית. כך לדוגמא, עיון בדוח הבריאותי של הנשיא ג'ו ביידן, שפורסם בפברואר, מאפשר לבדוק מתי הנשיא אובחן עם קורונה, לצפות בתוצאות בדיקות א.ק.ג שערך, ולהתרשם ממדדים נוספים כמו BMI.
"בימים האחרונים, נזכרנו שוב בצורך שקיים בהצהרת בריאות, לאחר תקופה שבה ניסינו לפעול ולקדם את הנושא", אומרת עו"ד רחלי אדרי-חולתא, יו"ר התנועה לחופש המידע. יש לציין כי ראש הממשלה מחויב לפרסם מדי שנה דוח מפורט על מצבו הבריאותי ועל כשירותו. ישנן טענות כי הדוח שמתפרסם מדי שנה מטעם לשכתו, אינו מספק.
ראש הממשלה פונה בליל שבת לבית החולים, לאחר שחש ברע. בעוד שעל פי ההודעות הרשמיות סיבת הגעתו ואשפוזו במשך הלילה הייתה התייבשות בלבד, תוך ציון העובדה שנתניהו נחשף לשמש בעת ששהה ביום שישי בכינרת – תוך זמן קצר התברר כי עיקר הבירור הרפואי בעניינו מתמקד בתחום הקרדיולוגי (מחלות לב וכלי דם).
העובדה כי ראשי המערך הקרדיולוגי בשיבא - בהם פרופ' שלמה מטצקי, פרופ' אהוד רענני ופרופ' עמית שגב - התבקשו להגיע לבית החולים, כמו גם העובדה שנתניהו אושפז לבסוף להשגחה במחלקה עצמה – חידדו את הפער בין ההודעות הרשמיות לספקולציות ולחלק מהדיווחים.
נתניהו עבר השתלת מכשיר ניטור לבבי (הולטר תת-עורי) שאמור להשגיח על קצב ליבו. מדובר בדור חדש למכשירי הניטור - כנראה רוויל לינק (Reveal LINQ) מתוצרת מדטרוניק - שעוקבים ללא הרף אחר קצב הלב ומשדרים את הממצאים לרופאים מרחוק.
פורסם לראשונה: 22:20, 16.07.23