פרסום ראשון: אישה בהיריון בשנות השלושים לחייה הובהלה לניתוח קיסרי דחוף ביום שבת האחרון לאחר שסבלה מחום גבוה ובשל מצוקת העובר. האישה שהזמינה משלוח וולט ממסעדת המבורגרים מוכרת בתל אביב ("אמריקה בורגרס") אובחנה לאחר הלידה עם חיידק ליסטריה, הרעלת מזון שעלולה לסכן את חיי העובר. כך נודע ל-ynet. האם עדיין מאושפזת בבית החולים ומצבם של השניים טוב. משרד הבריאות טרם עודכן על המקרה והקשר למזון שאכלה ייבדק בהמשך.
1 צפייה בגלריה
מסעדת אמריקה בורגרס תל אביב
מסעדת אמריקה בורגרס תל אביב
מסעדת אמריקה בורגרס בתל אביב. הקשר למנה שאכלה האישה ייבדק
(צילום: מוטי קמחי)
קראו עוד:
ליסטריוזיס היא מחלה הנגרמת על-ידי החיידק ליסטריה מונוציטוגנס (Listeria Monocytogenes). על פי משרד הבריאות, "המחלה יכולה להופיע כדמוית שפעת ולהסתיים ללא השלכות רפואיות נוספות, אך היא עלולה להיות מסוכנת מאוד נשים הרות, שבהן היא יכולה לגרום להפלה או לידה מוקדמת (עם פגיעות קשות ביילוד) וכן עלולה לגרום להופעה של זיהום בדם או בקרומי המוח אצל הילוד סמוך ללידה".

מאמריקה בורגרס נמסר בתגובה: "ביום שישי (5.5) בשעות הערב נעשה משלוח באמצעות חברת וולט ללקוחות קבועים של מסעדתנו. כעבור כמה ימים הגיעה הלקוחה לבית החולים ללידה. כחלק מבדיקות שגרתיות נלקחה בדיקת דם מהיולדת ונמצא שיש לה חיידק ליסטריה. במהלך תשאול פנימי של בית החולים העידה הלקוחה שבימים האחרונים לפני הלידה אכלה ממסעדתנו ואין בהכרח קשר ישיר בין החיידק למנה שהזמינה. הלקוחה אף ציינה כי חשה בטוב וכי לא הגיעה לבית החולים בגלל החיידק". מטעם המסעדה נמסר בנוסף, כי "לא התקבלה אף פעם תלונה בנושא זה. המסעדה מוכרת מאות מנות כל יום".
אתמול נסגרה מסעדת טופולופומפו היוקרתית בתל אביב בעקבות תלונות על מחלות מעיים של 16 סועדים, בהם שתי נשים הרות שאושפזו. בבדיקות שנעשו למאושפזות נמצאו חיידקי סלמונלה ואי-קולי. ל', מטופלת שנמצאת בשבוע ה-25 להריונה עם חשד להרעלת מזון, מתארת: "ביום רביעי האחרון יצאתי עם בעלי למסעדת היוקרה, יום למחרת התעוררתי עם כאבי בטן חזקים, שלשולים והקאות, מיד חשדתי שמדובר בקלקול קיבה והגעתי למיון נשים שבאיכילוב. כרגע אנו ממתינים לתוצאות התרבית של התינוקת על מנת לשלול את ההיתכנות להרעלת מזון בגופה. אני מתפללת שהכול יהיה בסדר ושהסיוט הזה יהיה מאחורינו".