חבריו של רותם מנסנו (35) ממעלה אדומים, שנפצע באורח קשה ביחד עם שני חבריו בפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב לפני שלושה שבועות, מתגייסים למענו ויוצאים בקמפיין לגיוס תרומות המיועדות לשיקומו.
מנסנו נפצע קשה מהירי לצד מיכאל אוסדון, שנפצע קל, ואור אשכר ז"ל, שנפצע אנושות ונפטר מפצעיו 12 יום לאחר הפיגוע. "רותם עובד כ-DJ וחי כדי לשמח אנשים, ואז ברגע אחד, הכול התהפך. יש לו פגיעה קשה בעמוד השדרה עם נזקים משמעותיים לגופו. למרות זאת ונגד כל הסיכויים, הוא יוצא למסע חייו כדי לחזור ולעמוד על הרגליים", מספרים החברים, "אנחנו מעל 150 שגרירים שנרתמו לקמפיין, ומלווים אותו עוד מהיום הראשון לאשפוז.
2 צפייה בגלריה
רותם מנסנו לפני הפיגוע בדיזנגוף
רותם מנסנו לפני הפיגוע בדיזנגוף
רותם מנסנו לפני הפיגוע בדיזנגוף
(מתוך פייסבוק)
"הכדור נעצר לו ממש בעמוד השדרה, ואף אחד עדיין לא יודע מה יהיה. רותם מאושפז כבר כמעט שבועיים בבית לוינשטיין. ללא יכולת לנגן, לשמח ולהתפרנס. בהתייעצות עם גורמים מקצועיים הבנו שמדובר במסע שיקום ארוך של שנים, שגם יהיה יקר מאוד, עם דברים שלא מכוסים על ידי המדינה או חברות הביטוח. זה דורש גם מהמשפחה לעזוב עבודה, להעתיק מקום מגורים.הוא ניצב מעתה והלאה בפני מסע שיקום ארוך ויקר מאוד".
מאז הפיגוע מתייצבים חבריו של מנסנו יום ולילה לצד מיטתו, קודם באיכילוב ולאחר מכן בבית לוינשטיין. "יש צוות של חברים שישנים לצידו, שמביאים אוכל - אין מקום ליד המיטה מרוב חברים".
זה לא משהו רגיל. "הכמות רק הולכת וגדלה מאז שהוא עבר לבית לוינשטיין. הוא היה עושה את זה בשביל כולנו פי חמישה יותר - הוא חבר הכי טוב בעולם".
איך מצב הרוח שלו? "יש ירידות ועליות, אבל הוא מצליח אפילו לחזק אותנו. לפני יומיים שאלנו אותו מה החלום שלו. חשבנו שיגיד לטייל בחו"ל, אבל הוא אמר שהחלום שלו הוא לחזור ולשמח זוגות ביום הכי מאושר בחיים שלהם".

לראות את רותם חוזר ללכת ולנגן

קמפיין התרומות מבקש לכסות את ההוצאות הצפויות לרותם בשנים הקרובות, ושאותן המדינה לא מכסה, כגון שירותי רפואה פרטיים (ניתוחים בחו״ל, מטפלים פרטיים, ציוד שאינו בסל התרופות); הנגשת מקום מגורים מותאם וכלי רכב; ליווי משפטי לתביעת הזכויות, סיוע כלכלי ללימודים, התפתחות אישית ורכישת כלים חדשים שיעזרו לו בהמשך הדרך.
2 צפייה בגלריה
קמפיין רותם מנסנו
קמפיין רותם מנסנו
להעניק לו שקט כלכלי לשנים הבאות וכיסוי לכל מה שדרוש לו
"החלום של כולנו הוא לראות את רותם חוזר ללכת ולנגן ולהגיע למצב שהוא לא צריך את התרומות האלו. אם החלום יתגשם, המשפחה ביקשה שהכספים ייתרמו בכללותם לאנשים אחרים הזקוקים להם. נשמח לתרומה בכל סכום, כדי שנוכל להגיע ליעד שהצבנו. אנחנו רוצים להעניק לו שקט כלכלי לשנים הבאות וכיסוי לכל מה שדרוש לו. כל התרומות יועברו ישירות לרותם".
גיוס התרומות נערך באמצעות עמותת ״איש צדיק היה״ (מס׳ עמותה 580546158) והקבלה על התרומה מהווה הוצאה מוכרת