עוד קרב במלחמה על תקני הרופאים: דיון סוער נערך היום (יום שלישי) בוועדת הכספים של הכנסת בסוגיית תקני הרופאים שנוספו בתקופת הקורונה ועתידים להתבטל, נכון לעכשיו, בסוף חודש יוני.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, הציע תחילה שהוועדה תבקש להאריך את תקצוב התקנים בשמונה חודשים, ולבסוף אימץ את הצעתו של ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) שלא לקצוב את ההארכה בזמן, אלא לדרוש את תקצוב התקנים עד שתוקם ממשלה ויחלו דיוני התקציב הבא.
קראו עוד:

1 צפייה בגלריה
ההפגנה בכיכר הבימה
ההפגנה בכיכר הבימה
הפגנת המחאה של הרופאים בשבוע שעבר בכיכר הבימה. "מערכת הבריאות הגיעה לקורונה כשהיא מורעבת", ציינה ח"כ קטי שטרית
(צילום: מוטי קמחי )

ח"כ גפני סיכם את הדיון ואמר: "הוועדה מבקשת להאריך את מועד התקנים עד להקמת ממשלה חדשה והכנת התקציב הבא. עד אז, שמערכת הבריאות לא תיפגע, לא ברופאים ורופאות ולא באחים ובאחיות". ח"כ גפני התייחס גם לתקצוב של 630 מיליון השקלים שהובטחו לבתי החולים הציבוריים וקיבלו תוקף בהחלטת ועדת הכספים, וקרא ליישם את החלטת הוועדה גם בעניין זה.
יוזמת הדיון, ח"כ קטי שטרית מהליכוד, ציינה: "זה חטא על פשע, לא רק שישראל לא עומדת בתקני ה-OECD, היא גם רוצה לבטל תקנים".
ח"כ יפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה) הוסיפה כי הדיון הוא מהעצובים שידעה הכנסת, וכי מערכת הבריאות הגיעה לקורונה כשהיא מורעבת.
העלות המוערכת לתקן של רופא היא מיליון שקל בשנה. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הוסיף כי בעקבות משבר הקורונה אושרו 600 תקנים לרופאים ורופאות, 2,000 תקני אחים ואחיות ו-700 תקנים למקצועות רפואה נוספים.
פרופ' לוי אישר כי דובר בזמנו על תקני קורונה, אך אמר כי מערכת הבריאות עדיין חסרה כוח אדם רב ומתמודדות עם אירועים רבים כמו האסון בהר מירון, תקופת הלחימה וקריסת הטריבונה שאירעה בבית הכנסת בגבעת זאב בחג השבועות. עוד הוסיף פרופ' לוי וטען כי חייבים להשאיר את התקנים האלה במערכת הבריאות הציבורית, ולמצוא לכך פתרון בדיוני התקציב, ולא בפיטורים. לדבריו, לפני שלושה חודשים החל דיון עם האוצר בניסיון לפתור את הבעיה.