ניתוחים להוצאת גידולים נערכים בבתי החולים על בסיס יומיומי, אבל כשהמנותח הוא אדם בן 100, מדובר באירוע נדיר. הכירו את יוכבד אהרונסון, בת 100, שהשבוע הוצא מגופה גוש גדול, והיום (ג') היא התראיינה לאולפן ynet יחד עם פרופ' חנוך קשתן, מנהל המערך לכירורגיה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שניתח אותה.
קראו עוד:
1 צפייה בגלריה
יוכבד אהרונסון פרופ' חנוך קשתן
יוכבד אהרונסון פרופ' חנוך קשתן
פרופ' חנוך קשתן ויוכבד אהרונסון. "מלחיץ לנתח אישה בת 100", אמר הרופא
מה שלומך, יוכבד? "יפה, תודה".
איך את מרגישה בימים שאחרי הניתוח? "אין לי כאבים, תודה לאל. אני קצת עייפה, קצת הרבה, אבל זהו, הכול בסדר".
פרופ' קשתן נשאל בריאיון על הגידול שהיה בגופה של אהרונסון - שמתואר כגדול במיוחד, בגודל של אשכולית. "זה גידול גדול, שנמצא שם כבר כמה חודשים טובים, אם לא יותר משנה", אמר. "הסימפטומים הופיעו לפני הרבה זמן, אבל גב' אהרונסון לא עברה שום בירור משמעותי עד שזה גדל והחל להפריע לה. בדקנו, עשינו לה סי.טי וראינו גוש ליד עצם האגן, שמקורו במעי הגס. עשינו לה הערכה מקיפה וניתחנו אותה".
פרופ' קשתן: "הקמנו בבילינסון מרפאה משולבת לגיל המבוגר, שבה אנו מעריכים את האנשים מבחינה רפואית, מבחינה קוגניטיבית ומבחינת היכולת לעמוד בניתוחים. אם אנחנו מוצאים שהם יכולים לעמוד בניתוח – הגיל עצמו, המספר הכרונולוגי, לא מהווה שיקול"
לא מסוכן לנתח אישה בת 100? "זה מלחיץ. אני מודה ומתוודה שזה הלחיץ גם אותנו. מכיוון שאנחנו יודעים שתוחלת החיים עולה בצורה מאוד מהירה, והרבה מאוד אנשים מעל גיל 80 נזקקים לטיפולים רפואיים ולניתוחים אונקולוגיים, הקמנו לפני כשלוש שנים בבילינסון מרפאה משולבת לגיל המבוגר, שבה אנו מעריכים את האנשים מבחינה רפואית, מבחינה קוגניטיבית ומבחינת היכולת לעמוד בניתוחים. אם אנחנו מוצאים שהם יכולים לעמוד בניתוח – הגיל עצמו, המספר הכרונולוגי, לא צריך להוות שיקול בנושא הזה".
את הצלחת הניתוח חגגה אהרונסון עם צ'ייסר קוניאק. "ברור", היא אומרת. "אני לפעמים שותה, אני אוהבת את זה".