ספר בראשית, המגולל את סיפורו של האדם מראשית הבריאה, מלא בפניני חוכמה רבים, ביניהם העונש שהפך לנרטיב הקיום האנושי: "בְּזֵיעַת אַפֶּיךָ תֹּאכַל לֶחֶם". זו למעשה התחלת המשחק. מרגע שלחצנו PLAY - חייב אדם לעמול לפרנסתו. אפשר להגדיר את זה גם כסוג של מס שפורע המין האנושי, מס שאי אפשר להימלט ממנו.
בד בבד, ככל שאנחנו חיים במודעות, אנחנו ערים וזוכרים את החיבור העדין בין ההשתדלות שלנו לבין ההבנה שאלוהים "זן ומפרנס לכל". במטאיזם , כשאנחנו מדברים על אלוהים, אנחנו לא מכוונים לאיזה זקן חביב שיושב בשמים ומחשב למי יהיה יותר ולמי פחות, אלא למשהו הרבה יותר עמוק מזה. מבחינתנו, אלוהים הוא החלקיק הסינגולרי שנמצא בתוכנו ומצליח לשנות את כל התמונה, חלקיק אחד שמזכיר לנו עד כמה אנחנו אינסופיים, וכי יש לנו היכולת לברוא את המציאות מחדש בכל רגע נתון. המאמץ החומרי שלנו להתפרנס בכבוד הוא נהדר, אבל הוא לא שווה שום דבר אם לא נכניס אליו גם את עולם הרוח - אנחנו צריכים לחיות יומיום באמונה וידיעה שהשפע כולו קיים וזמין עבורנו.
לעוד שיחות בגן עדן - לחצו כאן

השפע לא מתבטא רק בחשבון הבנק

למרות הקונוטציה החומרית לשפע, שפע הוא קודם כל עניין רוחני. זה החיבור לבריאה, לטבע, למהות האמיתית של החיים. חשוב להבין ששפע לא מתייחס רק לחשבון הבנק, אלא לתפישת חיים הפוגשת אותנו בכל תחום ותחום: שפע של בריאות, שפע של יצירתיות, ידע, אהבה וכמובן חשבון הבנק שמבטא את כל זה.
היקום עצמו שופע, ואנחנו כולנו חלק מהשפע הזה, חלק משדה אינסופי. אני תמיד משווה את זה לאוויר: תנשמו מלוא הריאות. תנשמו כאילו כל האוויר הוא רק שלכם. הרי בנשימה שלכם אתם לא גוזלים חמצן משום אורגניזם אחר. כשם שהחמצן זמין לכולנו, כך גם השפע מחכה לפתחנו. יש שפע בשפע!

אז מה פוגם בתחושת השפע שלנו?

על אף שזה קל להאשים את הממשלה, את הדתיים, הימנים או השמאלנים - בכל הנוגע לחסמים שמונעים מאיתנו לחוות תחושה של שפע אין אשמים, יש רק אותנו. אנחנו היחידים המחסירים מעצמנו את השפע שמגיע לנו. הרי איך נוכל ליהנות מתחושת שפע אם אנחנו לא מאמינים שאנחנו ראויים לה?
דימוי עצמי נמוך, למשל, הוא החסם הראשון והעיקרי לשפע. בדרך כלל רגשות כמו אשמה, חוסר הערכה עצמית, וחינוך המטיף לצמצום והסתפקות במועט, ישפיעו על התודעה וממש יתכנתו אותה להישאר במצב הישרדותי בלבד. זה ישפיע על מצב הרוח שלנו, על מצבנו הבריאותי, וגם, ניחשתם נכון, על מצב חשבון הבנק שלנו.
1 צפייה בגלריה
מרגלית פריידי ואלימור הניג
מרגלית פריידי ואלימור הניג
תלמדו לעוף על עצמכם. מרגלית פריידי ואלימור הניג
(צילום: עוז מועלם)

ערך עצמי הוא המטבע החדש!

רובנו גדלנו בתחושה שאנחנו לא מספיק טובים, שיש טובים מאיתנו או שלא מגיע לנו. התחושות האלה נתקעו לנו בנבכי התודעה, והפכו לאמת בלתי מעורערת עבורנו, למציאות. לכן, במקום לשקוע ברחמים עצמיים נעדיף לשנות את חוקי המשחק, ולהתחיל להתמקד באיתור הדפוסים ההישרדותיים, ובתכנותם מחדש לטובת דפוסים המניעים לשפע.
כאשר אנחנו מתכנתים את המציאות הרצויה אנחנו מדמיינים, חשים ואפילו "ממציאים" את העתיד, כאילו הוא מתממש ברגע הזה. פעולה זו מובילה לכך אנחנו בעצם מביאים את העתיד אל ההווה. זוהי מניפולציה קלה על מערכת ההפעלה שלנו
אילו היינו תופשים את הערך האמיתי שלנו לא היינו מתפשרים על מה שמגיע לנו. אם נגיד את זה בצורה פשוטה, ככל שתלמדו לעוף על עצמכם, להכיר בעוצמות שלכם ולראות את המתנה שאתם לעולם, כך מצב השפע שלכם ימריא בהתאמה.

שלושה שלבים בדרך לשפע מעשי

בחרנו עבורכם כמה פעולות בסיס, לפי גישת המטאיזם, שיכולות בקלות לאפשר לכם להרגיש שלמרות הכול, אתם נמצאים בתחילת עידן השפע של חייכם.
הפעולה הראשונה היא הודיה. ערכו רשימה של כל הדברים שאתם מוקירים עליהם תודה. זה נשמע פשוט, אבל זה הרבה יותר עמוק מזה - כשאומרים תודה זוכרים להיות בהכרה שאתם בוראים ויוצרים את מציאות חייכם.
הפעולה השנייה היא "למשוך חוט". תדייקו את הרצונות שלכם, תלמדו לחיות אותם. כדי שהמחשבה שלכם אכן תהפוך למציאות עליכם להפעיל גם את הרגש. לא די במחשבה הכרתית, אלא בהרגשה שתרטוט בגופכם ובכך תצרוב את התחושה בתודעה. למה הדבר דומה? להבדל בין מחשבה על כוס מים רותחים, לעומת הנגיעה בכוס עצמה. דמיינו בעיני רוחכם את מושא שאיפותיכם. חשוב לציין שהתמדה היא שם המשחק - ישנה משמעות רבה לתרגול יומיומי שיביא אתכם לתוצאות מדהימות.
הפעולה השלישית היא ללמוד להיות כבר עכשיו בחיים שאתם רוצים לחיות, להגיד "הללויה", ולהודות על המוגמר. אין הכוונה לצאת למסע שופינג נטול רסן, אלא לחוש ברגע הזה ממש, את הדבר העתידי שעליו אתם חולמים, כאילו הוא קרה והוא כבר כאן. זו יכולה להיות הדירה הבאה שלכם או משרת החלומות. דמיינו איך תרגישו כשתממשו את החלומות הללו. והיו שם כבר עכשיו.
כאשר אנחנו מתכנתים את המציאות הרצויה אנחנו מדמיינים, חשים ואפילו "ממציאים" את העתיד, כאילו הוא מתממש ברגע הזה. פעולה זו מובילה לכך אנחנו בעצם מביאים את העתיד אל ההווה. זוהי מניפולציה קלה על מערכת ההפעלה שלנו, באמצעותה אנחנו מבטיחים לעצמנו את התגשמות המצב אליו אנו שואפים. בשורה התחתונה, אנחנו לא נזקקים ל"טובה" ולא אומרים "אמן" בתחינה, אלא מברכים ומודים על הדבר שכבר קרה. הללויה.
פריידי מרגלית – מייסדת שיטת המטאיזם ועומדת בראשה של קהילת מרחב מודעות. להיכרות עם השיטה וארגז הכלים לעבודת תודעה עצמית לחצו כאן