זה נראה כמו מקרה חסר סיכוי: אפרים עציוני (70) מתל־אביב התאמן בשבוע שעבר בחדר הכושר הסמוך לביתו, הוא לקה באירוע לבבי, והתמוטט.
כתבות נוספות:
תחילה הגיעה למקום ניידת טיפול נמרץ של מד"א. הפראמדיקים ביצעו פעולות החייאה, אך הדופק לא חזר. פרופ' קובי שחם, מנהל יחידת טיפול נמרץ לב בבית החולים איכילוב, היה איתם על הקו, תדרך, שמע כי אין התקדמות, ויצא למקום גם הוא. זאת כחלק מ"מיזם האמבולנס ע"ש נחמה ריבלין ז"ל", פרויקט משותף של מד"א ואיכילוב, במסגרתו רופאים בכירים מבית החולים מתלווים לניידת טיפול נמרץ מיוחדת, שמאובזרת בציוד רפואי מתקדם אשר מאפשר לתת טיפול באופן שבעבר היה אפשרי רק עם ההגעה לחדר המיון.
1 צפייה בגלריה
אפרים עציוני
אפרים עציוני
פרופ' קובי שחם ואפרים עציוני. חזר לחיים אחרי החייאה של 45 דקות
(צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב)
פרופ' שחם הגיע אחרי 20 דקות, המשיך בפעולות ההחייאה בשטח, ואז במהלך הנסיעה, תוך שבאיכילוב נערכים להגעתו. לאחר שהגיע לבית החולים צונתר עציוני – והדופק חזר. בסך הכל נמשכו מאמצי ההחייאה 45־50 דקות. בתחילת השבוע הוא שוחרר מבית החולים.
פרופ' שחם הגדיר את המקרה כ"דרמטי", והסביר ש"הסיכוי לשוב לחיים לאחר החייאה ארוכה כל כך הוא קלוש. זה היה אירוע מורכב ומרגש. אני מודה לכל הצוותים שהיו מעורבים בו".
לדבריו של עומר, בנו של עציוני, "אבא שלי מרגיש היום יותר טוב. הוא עבר לפני שנה אירוע מוחי ששיתק לו את צד שמאל וזה די מגביל אותו. עוד לפני האירוע כל פעולה הייתה כרוכה עבורו ביותר מאמץ מאשר אצל אדם רגיל". הוא הוסיף: "אמרו לנו שלצאת ללא שום פגיעה מוחית אחרי 45 דקות בלי דופק – זה מטורף. אנחנו אסירי תודה".