הידבקות שנייה ואפילו שלישית בנגיף הקורונה אחרי החלמה - לא מקרה נדיר: כך אומר הבוקר (ה') בריאיון מיוחד לאולפן ynet, פרופ' איוון האנג, החוקר מהונג-קונג שתיעד לראשונה הדבקה חוזרת בנגיף.
מוקדם יותר השבוע דיווח צוות החוקרים מהמחלקה לרפואה באוניברסיטת הונג-קונג על המקרה המתועד הראשון של הדבקה חוזרת בקורונה. מדובר בגבר בן 33, עובד בתחום הביוטכנולוגיה, ששב להונג-קונג לאחר שביקר באירופה. עם שובו, עבר בדיקת קורונה שהראתה כי הוא נדבק שוב, ארבעה וחצי חודשים אחרי שנדבק לראשונה במחלה. עם זאת, מדווחים החוקרים כי הפעם לא סבל מסתמיני מחלה, מה שעשוי להעיד על הידבקות חוזרת מתונה יותר.
"המטופל שב מספרד, ונבדק בשדה התעופה לנגיף הקורונה, הוא נמצא חיובי לנגיף באוגוסט אחרי שנדבק במרץ והחלים", הסביר פרופ' האנג בריאיון. "העברנו את הנגיף החדש מיפוי גנומי בו נמצא שמדובר בווירוס קורונה אחר שעבר 24 מוטציות. זה מאשר שקיימות גרסאות רבות לנגיף ה-COVID-19 שמסתובבות בקהילות שונות בעולם, כולן מאותו עץ משפחה".
1 צפייה בגלריה
נגיף קורונה תייר סיני מתכונן לטיסה מ גרמניה ל סין
נגיף קורונה תייר סיני מתכונן לטיסה מ גרמניה ל סין
סין, בלגיה והולנד: מקרי הדבקה מחודשת בקורונה מתועדים בעולם
(צילום: AP)
אתמול דווח על מקרים נוספים באירופה בהם נרשמו חולים שהחלימו מהנגיף ונדבקו בשנית, חודשים אחר כך. תושבת בלגיה בשנות ה-50 לחייה שנדבקה לראשונה במרץ ושוב ביוני וקשיש תושב הולנד. "הדבקה שנייה לא נדירה", פוסק פרופ' האנג. "המקרים האלה שתועדו בבלגיה ובהולנד יהפכו לנורמה.
"אנשים שפיתחו מחלה חסרת תסמינים או קלה מאוד, מפתחים כמות קטנה של נוגדנים שצונחת במהירות אחרי שלושה או ארבעה חודשים. לכן עולה בקרבם הסיכון להדבקה שנייה, שלישית ואפילו רביעית. זה מדגיש את החשיבות שבעטיית מסכה ובהתחסנות ברגע שחיסון יהיה זמין".
בתוך כך, מספר הנדבקים החדשים בנגיף הקורונה בישראל ממשיך לעלות: 1,952 בני אדם אובחנו אתמול כמאומתים ב-34,042 בדיקות. מספר המאובחנים בישראל מפרוץ המגפה עומד על 108,054. מספר החולים במצב קשה עומד על 404, ומהם נזקקים לסיוע נשימתי 119 מאושפזים. מספר הנפטרים נכון להיום עומד על 875.