"אני רוצה להגיד למתנגדי החיסונים, אתם לא מפחידים אף אחד" - כך אומר היום (א') באולפן ynet פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, בעקבות התקפות ואיומים שספג. "אנחנו, הרופאים המקצועיים, עומדים מאחורי דעתנו, שהיא מקצועית לחלוטין. אנחנו גם שומעים היום שילדים מגיל תשעה חודשים עד גיל 17 מחוסנים בארה"ב כבדיקה לקראת העתיד".
קראו עוד:
פרופ' אדלר הבהיר שאיש אינו מחויב להתחסן. "שכל אחד יעשה מה שהוא חושב, אבל ההמלצות הן רפואיות", אמר. "כדי שנגיע לחסינות עדר, כנראה נצטרך לחסן גם את הילדים. הילדים שלנו נמצאים בסיכון. אנחנו כבר יודעים על מקרים שילדים אושפזו במצב בינוני עד קשה. זה לא הולך ברגל, ולכן אני חושב שצריך יהיה לחסן את הילדים ברגע שהחיסון יאושר על ידי הרשויות העולמיות. לא נזוז מדעתנו. האיומים האלה לא מפחידים, הנאצות האלה לא מפחידות, ואני מבקש מכל הסובבים אותנו פשוט להפסיק עם זה. אלה דעות ועמדות רפואיות מקצועיות, והן גובשו על סמך מחקרים.
"יכול להיות שזה ישתנה, יכול להיות שנגיע למצב שבו נגיד שלא צריך לחסן את הילדים, אבל נכון להיום, על פי הנתונים שיש בידינו - והם מגיעים מכל העולם - יהיה צורך לחסן את הילדים. כמובן, ילדים יתחסנו על פי החלטת ההורים. הם לא ברי החלטה עד גיל 16-17".
"הילדים שלנו נמצאים בסיכון. אנחנו כבר יודעים על מקרים שילדים אושפזו במצב בינוני עד קשה. זה לא הולך ברגל, ולכן צריך יהיה לחסן את הילדים ברגע שהחיסון יאושר על ידי הרשויות העולמיות"
בהמשך דבריו חזר פרופ' אדלר והדגיש את יתרונותיו של החיסון נגד הקורונה. "הוא יעיל בצורה בלתי רגילה", אמר. "תראו את הירידה בתחלואה, את הירידה באשפוזים, את הירידה במספר המונשמים, את הירידה בתמותה. החיסון הזה יעיל אולי ב-99%. לא היה דבר כזה. אנחנו בעד שהאוכלוסייה שלנו תהיה בריאה, ולא נזוז מדעתנו למרות כל הנאצות. אנשים קצת עוברים את הגבול, ואני חושב שמשטרת ישראל צריכה לפעול. לא יכול להיות שיאיימו על גליה רהב, עליי, על רן בליצר. זה לא הולך ככה".