חודש מרץ אוטוטו מתחיל ויחד עם ההקלות הבאות עלינו לטובה, ניתן כבר לומר בזהירות כי ההכנות לקיץ נמצאות בתחילתן. גם השנה, מרביתנו נמצא עצמנו מקדישים את מרב זמננו לאימון אזור הבטן והאגן על מנת ליהנות מבטן חטובה ושרירית לקראת פתיחתה של עונת הרחצה. איך עושים זאת נכון?
אימונים נוספים:
חשוב לזכור כי בסופו של דבר בטן חטובה ומותניים צרות הן ברובן ובעיקרן עניין של מאזן קלורי ותפריט תזונה הולם. יחד עם זאת, גם לתרגול ליבה איכותי ומושכל יש תפקיד חשוב. מצד שני, אין זה אומר שצריך לבלות שעות על מזרן ולפמפם מאות תרגילי בטן. ההפך - תרגול בטן צריך ויכול להיות מהנה, מגוון, זורם, ובעיקר קליל וזריז.
על אף שזה בסדר גמור לבצע אימון באופן המסורתי של ספירת סטים, חזרות, או מדידת זמן, ניתן גם לבצע באופן קצת יותר דינמי, מאתגר, קצר וזריז על ידי השאלה של פרוטוקול טאבטה הוותיק. לאלה שכבר הספיקו לשכוח, נזכיר כי מדובר באימון אינטרוולים קצר המורכב מ-8 מקטעי עבודה קצרים של 20 שניות שלאחריהם 8 מקטעי מנוחה של 10 שניות המצטברים לסך פעילות כולל של 4 דקות.
באימון היום נבחר את תרגיל האלכסונים ותרגיל גלגול האגן כאשר מהלך הביצוע יהיה כך: נבצע לסירוגין תרגול אלכסונים לצד ימין ולצד שמאל ומיד לאחר מכן נבצע שני אינטרוולים של גלגול אגן. את הרצף הזה נתרגל פעמיים כך שיצטברו לנו בסך הכל 8 מקטעים.
  1. אלכסון ימין
  2. אלכסון שמאל
  3. גלגול אגן
  4. גלגול אגן
  5. אלכסון ימין
  6. אלכסון שמאל
  7. גלגול אגן
  8. גלגול אגן
1 צפייה בגלריה
אימון טאבטה בטן
אימון טאבטה בטן
אימון טאבטה בטן

דגשים חשובים

  • מומלץ ורצוי לצפות בסרטוני ההסבר המפורטים של התרגילים הללו טרם הביצוע על ידי לחיצה על הקישורים המופיעים בגוף הכתבה
  • ייתכן שבחלק מהתרגילים תידרש התאמה פרטנית בהתאם לרמת הכושר והמצב הגופני. למשל, לתרגל כל אינטרוול לזמן קצר יותר, לקחת מנוחות ארוכות יותר או לבצע רק חלק מהאימון.
  • ישנו שיח מדעי ער באשר לנחיצותם, אופן ביצועם ובטיחותם של תרגילי בטן שונים במהלך היריון (ובמצב של היפרדות בטנית). לכן, על נשים הרות ואלו עם היפרדות בטנית - מוטב להתייעץ באופן פרטני עם גורם מוסמך בנושא זה.
  • תרגול מאוזן לשרירי הליבה צריך לכלול בנוסף גם תרגול של שרירי הגב.
  • שריר נבנה במנוחה ועל כן יש לאפשר לפחות יום מנוחה בין תרגולים.
  • בכל מקרה של חולשה או כאב, יש לעצור ולפנות להתייעצות רפואית.
הכותב הוא מאמן כושר אישי ומדריך ספורט מוסמך מכון וינגייט