קיצור שעות עבודת המתמחים: שר העבודה יואב בן צור חתם היום (ב') על קיצור שעות עבודת המתמחים בבתי חולים שנחשף לראשונה ב-ynet וצפוי לצאת לדרך בתחילת חודש ספטמבר בעשרה בתי חולים בפריפריה. בארגון המתמחים "מרשם" שמוביל את המחאה לקיצור ההתמחויות ומתנגד למתווה, אומרים: "קיצור תורנויות ל-21 שעות, הוא לא מספיק".
קראו עוד:
השר חתם על ההיתר, שיאפשר לרופאים המתמחים לעבוד 21 שעות לכל היותר במקום 26 כיום. המתווה יתבצע בעשרה בתי החולים ובהם בין היתר ברזילי באשקלון, סורוקה, העמק, זיו בצפת. כאמור, חלק מהמקצועות ובהם מקצועות הכירורגיה לא יהיו חלק מהמתווה ולא ברור בשלב זה מתי יתרחב לבתי חולים אחרים או למקצועות אחרים.
1 צפייה בגלריה
מאבק המתמחים
מאבק המתמחים
יעבדו 21 שעות במקום 26
(צילום: יובל חן)
על פי הודעת משרד העבודה, "נקבעו תנאים מדידים להרחבת מתווה הקיצור למקצועות נוספים ולבתי חולים נוספים, וזאת כדי להבטיח מימוש והרחבת ההיתר לכלל בתי החולים בארץ תוך שמירה על היצע הרופאים בפריפריה. במקביל, משרד הבריאות מקדם תוות להגדלת היצע הסטודנטים לרפואה וחיזוק הרפואה בפריפריה על מנת להגדיל את היצע הרופאים ותוך הבטחת היכולת להרחבת המתווה לכל הארץ".
ועידת הנדל"ןשר העבודה, יואב בן צור צילום: עוז מועלם


מארגון "מרשם", שמתנגד למתווה נמסר: "המתווה שנקבע, כאמור, אינו עולה בקנה אחד עם דרישות 'מרשם', שביקשו קיצור של בין 16 ל-18 שעות. על פי המתווה הנוכחי, המתמחים יגיעו לעבודה בשעה 13:00 ויסיימו בין השעות 08:00 ל-10:00 בבוקר למחרת.
"אמרנו מהרגע הראשון, ואנחנו סבורים כך גם כעת, כי קיצור תורנויות ל-21 שעות, הוא לא מספיק ואסור לנו כרופאים וכחברה לקבל 21 שעות עבודה כסטנדרט. זו לא גזירת גורל אלא שיקולים לא רלוונטיים וסדר עדיפות מעוות. זה כל הסיפור. בכל מקרה, ולמען הסר ספק, אנחנו נעמוד על כך שקיצור התורנויות יורחב, בהקדם, גם ליתר בתי החולים בארץ. בירושלים, בחיפה, בתל אביב המתמחים לא פחות עייפים".