טיפול חדשני עם מינימום תופעות לוואי: שיתוף פעולה בין המחלקה לכירורגיה פלסטית למחלקה האונקולוגית במרכז הרפואי שערי צדק, הוביל לטיפול ראשון מסוגו בישראל בגידולי עור סרטניים, המאפשר החדרה סלקטיבית של הכימותרפיה לגוף ובכך מצמצם את תופעות הלוואי. הטיפול מיועד למגוון רחב של גידולים סרטנים עוריים, בהם BCC ,SCC, מלנומה עם חזרה מקומית, סרטן שד עם חזרה מקומית, גידול גרורתי בכבד או בלבלב, גידול גרורתי בעצמות ועוד.
קראו עוד:
הטיפול שמתבצע כבר בכמה מרכזים באירופה, אך רק כעת בישראל, מתבצע בשיטת האלקטרוכימותרפיה, המשלבת החדרת כימותרפיה במינון נמוך ישירות לגידול או דרך הווריד יחד עם פגיעה בממברנה התאית של תאי הגידול על ידי זרם חשמלי המועבר באופן ממוקד לרקמת הגידול. הטיפול נמצא יעיל במחקרים קליניים בתחום.
1 צפייה בגלריה
טיפול אונקולוגיה כירורגיה שערי צדק גידולים סרטניים
טיפול אונקולוגיה כירורגיה שערי צדק גידולים סרטניים
הטיפול בשערי צדק, בשבוע שעבר. באירופה הוא מתבצע כבר שנים
מי שקידמו את הבאתו הם ד"ר יואב גרונוביץ, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בשערי צדק, ופרופ' ניר פלד, מנהל המערך האונקולוגי. ד"ר עידו ליסי, רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית, השתלם באופן הטיפול באיטליה והכין את הפרוטוקול שלו עם ד"ר הדר דרסלר, רופאה בכירה במחלקה האונקולוגית. השניים גם ביצעו את הטיפולים הראשונים בשבוע שעבר.
"עד היום הטיפולים המקובלים היו ניתוח או הקרנות במקרים לא נתיחים", מסביר ד"ר גרונוביץ. "הטיפול הנוכחי מאפשר טיפול ממוקד בגידול במקרים של גידולים מרובים ומורכבים או למטופלים שמסיבות רפואיות לא מתאימים לניתוח. הסיכונים מזעריים וכוללים תגובה לכימותרפיה (על אף שהצינון, כאמו,ר נמוך משמעותית). מהיום נוכל לספק לחולים בעלי גידול עורי סרטני טיפול המיטיב עם בריאותם ואיכות חייהם".