חשד גבוה הערב (ב') למקרה של שיתוק פוליו (שיתוק ילדים) בילד/ה בן/ת 8 מאזור צפת (הפרטים המדויקים לא נמסרו) שלא חוסן/ה נגד פוליו במסגרת חיסוני השגרה. הילד/ה הגיע/ה עם חולשת גפיים לבית החולים ולאחר בירור במעבדה הלאומית לנגיפים, הדגימה נמצאה חיובית לנגיף הפוליו.
2 צפייה בגלריה
שיתוק פוליו
שיתוק פוליו
הדגימה נמצאה חיובית. שיתוק ילדים
(אילוסטרציה: shutterstock)
לשכת הבריאות המחוזית תפתח בחקירה אפידמיולוגית ותיצור קשר עם מי שהיו במגעים הדוקים עם הילד/ה למתן הנחיות ספציפיות. בהתאם לממצאי החקירה, יוחלט על המלצות נוספות. משרד הבריאות ימשיך בניטור ויעדכן בממצאים.
קראו עוד:
בישראל יש היום כ-150,000 ילדים לא מחוסנים וישנה עדות לפוליו בביוב בישובים רבים. משרד הבריאות מזכיר כי הדרך העיקרית להגן על הילדים מפני שיתוק היא באמצעות חיסון פוליו בנגיף המומת. למניעת העברה של הנגיף, חשוב לשמור על היגיינת ידיים.
2 צפייה בגלריה
אינפו פחות מתחסנים ביישובים עשירים
אינפו פחות מתחסנים ביישובים עשירים
חיסוני ילדים עד גיל 6 בכללית, נכון לאפריל 2022
נגיף הפוליו, הגורם לשיתוק ילדים, מוגר ממדינות רבות בעולם בזכות חיסונים יעילים ובטוחים המוכרים זה עשרות שנים. במשרד הבריאות מזכירים שאף ילד במדינת ישראל בשנת 2023 לא צריך לסבול משיתוק ילדים - "ילד מחוסן הוא ילד מוגן". בחודש אפריל שעבר, חודשיים לאחר הדיווח על התפרצות מחודשת של נגיף הפוליו בישראל, משרד הבריאות השיק מבצע חיסוני פוליו לילדים - "שתי טיפות", שלא נחל הצלחה. רק 6-3 אחוזים מהילדים ובני הנוער נענו לקריאה ובאו להתחסן נגד הנגיף.
מבצע החיסונים נפתח בשנה שעברה אחרי שנגיף הפוליו שב והופיע בישראל אחרי כשלושה עשורים, עם שמונה ילדים שנדבקו בנגיף ללא תסמינים וילדה אחת שלקתה בשיתוק. המטרה הייתה לחסן את כל הילדים מגיל שלושה חודשים ועד גיל 17 באמצעות קופות החולים. בין השנים 2005 ו־2013 חיסון נגד פוליו בטיפות לא היה כלל בתוכנית החיסונים.
פורסם לראשונה: 21:38, 27.02.23