אוסטריה מבטלת את חובת הבידוד לחולי קורונה שאינם סובלים מתסמינים: שר הבריאות האוסטרי, יוהנס ראוך, החליט כי אזרחים שיימצאו חיוביים לנגיף אבל ירגישו טוב, יוכלו לצאת מהבית כשהם עוטים מסכה, שומרים על כללי ההיגיינה ועל מרחק של שני מטרים מאנשים אחרים ומתרחקים ממקומות שבהם שוהים אנשים בסיכון.
קראו עוד:
הנדבקים יהיו חייבים להמשיך לדווח על מצבם לרשויות הבריאות. המקומות שמהם יצטרכו להתרחק: בתי אבות, מתקנים סיעודיים, מרכזי קשישים, מרפאות ובתי חולים. עובדים שנדבקו יהיו רשאים לשוב לעבודתם כשהם עוטים מסכה, למעט אנשים שאינם יכולים לבצע את עבודתם עם מסכה, כמו קלינאי תקשורת, שחקנים ומוזיקאים. מי שישוב לעבודתו, לא יורשה לעבוד במקומות שבהם יש אוכלוסיות בסיכון.
1 צפייה בגלריה
חיסונים חיסון קורונה וינה אוסטריה
חיסונים חיסון קורונה וינה אוסטריה
עומדים בתור לקבלת חיסון נגד קורונה, וינה, אוסטריה. שר הבריאות אמר שההחלטה התקבלה תוך התחשבות בהשפעה הפסיכולוגית והחברתית של המגפה
(צילום: גטי אימג'ס)
שר הבריאות האוסטרי אמר שההחלטה התקבלה תוך התחשבות בהשפעה הפסיכולוגית והחברתית של המגפה. בריאיון ליומון Tiroler Tageszeitung אמר: "עלינו להיות מודעים לכך שאי אפשר להמשיך לחיות במצב רוח ירוד במשבר הקורונה למשך שנים ארוכות".
האם גם ישראל יכולה להרשות לעצמה לנקוט הקלות? "המציאות כיום היא שאנשים לא נבדקים בכלל, משום שבוטלה חובת הבדיקות, כך שהרבה חולי קורונה מסתובבים בינינו ממילא", אומר ד"ר עמי נויברגר, מנהל מחלקת קורונה ומומחה למחלות זיהומיות מבית החולים רמב"ם. "גם הווירוס שינה את פניו: האומיקרון גורם למחלה פחות קשה, ולאנשים בסיכון יש טיפול שמפחית את התסמינים עוד יותר, ויש חיסונים שמוסיפים שכבת הגנה.
ד"ר עמי נויברגר, מנהל מחלקת קורונה ברמב"ם: "המציאות כיום היא שאנשים לא נבדקים בכלל, משום שבוטלה חובת הבדיקות, כך שהרבה חולי קורונה מסתובבים בינינו ממילא. גם הווירוס שינה את פניו: האומיקרון גורם למחלה פחות קשה, ולאנשים בסיכון יש טיפול שמפחית תסמינים עוד יותר, ויש חיסונים שמוסיפים שכבת הגנה"
"עם זאת, אין ספק שאם חולה קורונה לא מקפיד על בידוד, יש סיכוי גבוה שהוא ידביק אחרים בסביבתו. מנגד, ייתכן שאם תבוטל חובת הבידוד, יותר אנשים ייבדקו, וניתן יהיה לשלוט יותר במחלה. חשוב לזכור שגם באוסטריה הנדבקים חייבים לשמור על כללי זהירות, מה שעשוי להפחית את הסכנה להידבק מהם. כך או כך, קשה לצפות את תוצאות המהלך של אוסטריה. זהו ניסוי, שהעולם יצטרך לעקוב אחריו ואחר תוצאותיו".
למהלך האוסטרי יש דווקא היגיון רפואי: על פי מידע בספרות הרפואית, אדם שנדבק בקורונה וסובל מתסמינים, עלול להדביק אחרים יותר מאדם שאינו תסמיני. כבר בתחילת המגפה הורו הרשויות בעולם לאזרחים לשמור מרחק של שני מטרים זה מזה, שכן נגיף הקורונה יכול לעבור בהדבקה טיפתית דרך שיעול, עיטוש או נזלת. מחקרים כבר הוכיחו שהנגיף עשוי לעבור גם במרחקים גדולים יותר ואף להמשיך להדביק בחללים שמהם אנשים יצאו. לפיכך הורו הרשויות באוסטריה כי אנשים שנדבקו וסובלים מתסמינים צריכים להמשיך לשמור על הבידוד הנדרש.
ההקלה האוסטרית הנוכחית משתלבת במגמה עולמית של רצון לחיות לצד הקורונה עם מינימום הגבלות. כך, לאחרונה החליט המרכז לבקרת מחלות בארצות-הברית לבטל את חובת ההצגה של תעודת מתחסן או מחלים בנחיתה מטיסות בינלאומיות.