בימים האחרונים ניכרת עלייה משמעותית במספר המאומתים לקורונה בני 60 ומעלה, ובעקבות זאת התראיינה היום (ד') לאולפן ynet ד"ר גלית קאופמן, מנכ"לית רשת בית בלב לדיור מוגן מקבוצת מכבי שירותי בריאות.
13,384 בני אדם אובחנו אתמול (יום ג') בישראל כחיוביים לקורונה. במשרד הבריאות אמרו כי בסך הכול פוענחו כ-77,500 בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 17.2%. במקביל, מקדם ההדבקה ממשיך לעלות והוא עומד על 1.39 – דבר המעיד על התפשטות נרחבת יותר של המגפה.
למרות העלייה בתחלואה, מספר החולים שבמצב קשה ירד ומספרם עומד על 300. עם זאת, בגלי תחלואה קודמים העלייה במספר החולים שבמצב קשה באה כשבועיים לאחר תחילת העלייה במאומתים. בנוסף חלה ירידה במספר החולים המחוברים למכונות הנשמה ומספרם עומד היום על 119. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 10,449 חולי קורונה, שניים מהם אתמול. מתחילת החודש נפטרו בישראל 203 חולי קורונה..
קראו עוד:
"אנחנו חיים עם הקורונה כבר שנתיים", אמרה, "וכל פעם שיש וריאנטים חדשים, והתחלואה עולה, אנחנו מודאגים, בוודאי ביחס לאוכלוסייה בסיכון ולגילים מבוגרים. התחלואה הקשה היא יציבה, ואני מאוד מקווה שכך זה גם יימשך, אבל יש עלייה דרמטית במקדם ההדבקה ובמספר המאומתים. צריך עכשיו ליצור מתווה שיגן על האוכלוסייה המבוגרת שבסיכון. עדיין לא מוצו המאמצים, המשאבים והתקציבים שנועדו להגן על האוכלוסייה הזו".
1 צפייה בגלריה
חיסון קורונה שני בבית אבות בהרצליה
חיסון קורונה שני בבית אבות בהרצליה
מחסנים נגד קורונה בבית אבות בהרצליה, ינואר 2021. "קשישים שהתחסנו חולים בצורה פחות קשה", אומרת ד"ר קאופמן
(צילום: gettyimages)
מה זה אומר, להגן על האוכלוסייה בסיכון, חוץ מלהגיד להם להסתגר בבית? "הבדידות והדיכאון הן שתיים מהמגפות הכי קשות לאוכלוסייה המבוגרת. הדבר הכי נורא זה לחזור אחורה - לסגרים, להתבודדות, לאיסור על משפחות לבקר. בעיניי זה גזר דין, ולכן זה בוודאי לא הפתרון. הפתרון זה לשים עמדות דיגום בכל מקום שמועד לפורענות, בוודאי במוסדות גריאטריים. צריך להציב שם עמדות דיגום ולוודא שמאומתים לא נכנסים. צריך גם לתת תקציבים על מנת לחזק אותנו - שנביא עוד כוח אדם, שנוכל לטפל בחולים בצורה יותר טובה, שנוכל לבודד את המאומתים, שנוכל להגן, לחטא ולשמור. כל הדבר הזה דורש משאבים. צריך גם לצאת בקמפיין הסברה, לעודד חיסון רביעי. הנושא הזה לא מוצה.
"ידוע שהחיסון מגן מפני תחלואה קשה. קשישים שנדבקו בזן האומיקרון או בווריאנט החדש, BA.2, חולים בצורה פחות קשה אם הם מחוסנים, אז צריך לעודד את ההתחסנות. חשוב גם שבני המשפחה יתחסנו".
"אנחנו צריכים להיערך לגל נוסף או להמשך הגל הנוכחי, ונדרשים לכך תקציבים. קופות החולים מתגברות כוח אדם, מתמודדות עם החיסונים, עם אשפוזי בית, עם אלפי מאומתים שדורשים רפואה, סיעוד וכל מה שנדרש - ואף אחד לא נותן תקצוב לכך"
התחושה היא שהפקרנו את האנשים האלה. "המדינה שכחה שיש קורונה, שכחה לגמרי. גם קופות החולים זועקות: לא מתקצבים אותן. אנחנו צריכים להיערך לגל נוסף או להמשך הגל הנוכחי, ונדרשים לכך תקציבים. קופות החולים מתגברות כוח אדם, מתמודדות עם החיסונים, עם אשפוזי בית, עם אלפי מאומתים שדורשים רפואה, סיעוד וכל מה שנדרש - ואף אחד לא נותן תקצוב לכך. לא מבינים שזה החוסן והכוח של מערכת הבריאות כולה. הגיע הזמן להתעורר ולחשב מסלול מחדש".