"יש עדיין פוטנציאל להתפשטות משמעותית של הקורונה. היא מעולם לא עזבה ולכן ממשיכה". כך אומר היום (ג') לאולפן ynet פרופ' רן בליצר, ראש קבינט המומחים ב"מגן ישראל" וראש מערך החדשנות בכללית, בעקבות הזינוק בתחלואה של הימים האחרונים: 14,460 ישראלים אובחנו אתמול כנשאי קורונה, לעומת 12,929 נדבקים חדשים ביממה הקודמת. גם מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ועומד כעת על 1.33.
קראו עוד:
"אנחנו לא יודעים אם זה גל שישי", אומר פרופ' בליצר. "חשוב להתחיל להתייחס לקורונה כאל מצב קבוע ולא כאל סדרת משברים. זה מצב קבוע שמחייב התייחסות רצינית וקבועה, אבל צריך להיות כמובן מדרג של התייחסויות: ככל שהתחלואה עולה, צריך להגיב בהתאם כדי למנוע מהגל להמשיך להזין את עצמו".
1 צפייה בגלריה
צוותי רפואה במחלקת קורונה בברזילי
צוותי רפואה במחלקת קורונה בברזילי
מחלקת קורונה בבית חולים ברזילי באשקלון, לפני מספר שבועות. "חשוב להתחיל להתייחס לקורונה כאל מצב קבוע ולא כאל סדרת משברים"
(צילום: גדי קבלו )
פרופ' בליצר סבור שאין צורך "לייצר היסטריה", שכן, "לא מדובר על מצב חירום", לדבריו. "אנחנו מדברים על זן BA.2, שדומה לאומיקרון מבחינת עוצמת התחלואה שהוא מסוגל לייצר. מצד שני, לא ניתן להתעלם מהעלייה בתחלואה. כשאומרים שצריך לחיות עם הקורונה, זה לא אומר שיש להתעלם ממנה. יש לנו רצון לסולידריות, לערבות הדדית ולהגנה על אוכלוסיות מבוגרות ופגיעות, ולכן אנו רוצים לשמר את המחלה הזו ברמה נמוכה ככל האפשר. לשם כך נדרשים צעדים לא מאוד חריפים, כמו המשך הבדיקות, הבידודים ועטיית המסכות. טוב שלא הפסיקו עם החובה לעטות מסכות.
"הקורונה לא עומדת להיעצר. כנראה נמשיך לחיות עם המחלה הזו. יהיו עוד גלים ועוד וריאנטים. אין צורך בכותרות מפוצצות, אבל ברור שאין להתייחס לזה בשוויון נפש, כי אנשים נפגעים, ואפשר למנוע חלק מהתחלואה".
"יש לנו רצון לסולידריות, לערבות הדדית ולהגנה על אוכלוסיות מבוגרות ופגיעות, ולכן אנו רוצים לשמר את המחלה הזו ברמה נמוכה ככל האפשר. לשם כך נדרשים צעדים לא מאוד חריפים, כמו המשך הבדיקות, הבידודים ועטיית המסכות"
בדיון השתתף גם פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי, שאמר: "אני מסכים שצריך לחיות עם הקורונה, אבל צריך לחיות איתה נכון. יצא לי להיכנס למקומות סגורים לאחרונה, ולא ראיתי מסכות. כשאין אכיפה, וכל אחד עושה מה שבא לו, ברור שתהיה עלייה בתחלואה".
בהמשך התייחס פרופ' בליצר לנושא החיסונים ואמר: "יש בארץ כמעט 80 אלף איש מעל גיל 60 שלא קיבלו את החיסון השלישי. האנשים הללו נמצאים בסיכון משמעותי למחלה קשה. אני קורא להם לקבל את החיסון השלישי. כך הם יהיו מוגנים באופן משמעותי מפני מחלה קשה".