"נאלצים להוריד את הפעילות במחלקות שאינן קורונה": מספר נדבקי הקורונה ממשיך לעלות בישראל ואיתו גם מספר החולים הקשים הזקוקים לטיפול. "אנחנו מתקרבים ל-100% תפוסת חולי קורונה בבית החולים, אבל הבעיה היא לא הציוד ולא המקום, אלא הצוותים", אומר הבוקר (ג') באולפן ynet ד"ר אוהד הוכמן, מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון.
הוא מסביר כי "המצב נובע מכך שיש לא מעט אנשי צוות בבידוד כתוצאה מחשיפה לקורונה, ומכך שהצוותים עובדים כבר במשך שבועות וחודשים בצורה רצופה והשחיקה שלהם גדולה".
לדבריו של ד"ר הוכמן, בית החולים נמצא על סף פתיחת מחלקת קורונה חדשה, שתוביל לשיתוק של מחלקות והליכים אחרים. "כבר התחלנו בתהליך של ביטול הניתוחים ואנחנו נמשיך ונעשה את זה ככל שהעומס יעלה. אין לנו דרך אחרת לפתור את בעיית הצוותים", הוא אומר, ומדגיש שלא רק ניתוחים מושפעים מהמצב, אלא גם פעילות אמבולטורית מרפאתית שתרד.
1 צפייה בגלריה
 טיפול ביותר חולי קורונה - גם ללא קשר למחלת הקורונה
 טיפול ביותר חולי קורונה - גם ללא קשר למחלת הקורונה
טיפול ביותר חולי קורונה - גם ללא קשר למחלת הקורונה
(צילום: AFP)
"מדובר בצעד מדאיג. לעיכוב של ניתוחים יכולות להיות השלכות ארוכות וקשות, ולכן אנחנו משתדלים לא לבטל ניתוחים דחופים, זאת משום שבמידה ולא ננתח, החולים יגיעו דרך חדר המיון".
תופעה שד"ר הוכמן מספר שמתרחשת בבית החולים יותר ויותר היא טיפול בחולי קורונה שאינו קשור במחלתם, שמצריך אשפוזם במחלקת הקורונה. "במהלך יום כיפור היו לנו שתי לידות של יולדות עם קורונה, אז הן טופלו מחלקת הקורונה. היו לנו שברי צוואר ירך של חולי קורונה, ולכן גם הם טופלו במחלקה. זו תופעה הולכת ועולה שמשנה את מאזן הצוותים בבית החולים".
עם צאת יום הכיפורים הגיע מספר חולי הקורונה שמצבם קשה בישראל לשיא של 772 חולים. שיעור הנדבקים הגיע ביומיים האחרונים ל-14%, כלומר אחת מכל שבע בדיקות היא חיובית. גם מספר המונשמים בשיא - 209 בסך הכול. מפרוץ המגפה נפטרו 1,507 חולי קורונה, 562 מהם (37% מסך הנפטרים) - בספטמבר בלבד.


על פי הנתונים, בירושלים נמנו בשבעת הימים האחרונים 4,917 נדבקים חדשים, ממוצע של כ-700 ביום. בבני ברק אובחנו בשבוע האחרון 2,837 חיוביים לנגיף, באשדוד 2,110 נדבקים, בת"א 1,348, בפתח תקווה 1,123, במודיעין עילית 1,327, בנתניה 1,190, בבאר שבע 938, בביתר עילית 914, ברחובות 843, באלעד 825, בחיפה 819, בראשון לציון 813, בבית שמש 805 ובחולון – 801. בכל הערים הללו מספר המאובחנים היומי בשבוע האחרון גבוה מ-100.
במערכת הבריאות מצפים לנתונים גבוהים במיוחד של מאומתים בימים הקרובים בגלל צוואר בקבוק שנוצר על רקע המשך ביצוע הבדיקות. בכיר במערכת הבריאות: "נתוני המאומתים שיפורסמו ביום רביעי יהיו מופרעים".