18 שנים אחרי שנולדה במשקל של 640 גרם ואושפזה בפגייה בבית החולים לנידאו, חזרה רוני שפיגלמן להתנדב במקום. "אני מעודדת את ההורים, מסבירה להם שגם אני הייתי פגה והנה גדלתי", היא מספרת.
שפיגלמן נולדה בבית החולים שבנתניה בשבוע ה-26 להיריון. לאחר שלושה חודשים בפגייה היא שוחררה לביתה עם מחולל חמצן למשך חודש נוסף. היום, כאמור, היא בת 18, ובמסגרת השירות הלאומי החליטה להתנדב בפגייה בה אושפזה.
"התעקשתי מלא כדי להתנדב כאן", אומרת שפיגלמן. "דיברתי עם האחראיות על השירות הלאומי על כך שאני רוצה להיות רק פה, ולא בשום מקום אחר. אני מספרת להורים שנמצאים כאן את הסיפור שלי, מבטיחה להם שהם בידיים טובות, שהכל בסך ושהם ישתחררו מכאן עם תינוק בידיים בקרוב".
1 צפייה בגלריה
רוני שפיגלמן והאחות אתי ליטיג
רוני שפיגלמן והאחות אתי ליטיג
רוני שפיגלמן והאחות אתי ליטיג
(צילום פרטי)
"אני יודעת שלהורים שלי היה קשה", היא מספרת. "סיפרו לי שהייתי עושה בלגאנים, תמיד צפצפתי והבהבתי. ההורים שלי התפללו הרבה, צברו הרבה תקווה וכוח מהצוות המדהים פה. הם היו בידיים טובות. אני לא מעכלת שפעם הייתי במשקל של 640 גרם והיום אני בת 18. זה הזוי".
"היא הייתה פגה בכיינית שכל הזמן רצתה להיות על הידיים", מספרת האחות אתי ליטיג שטיפלה בשפיגלמן כשאושפזה בלניאדו. היום היא אחות אחראית בפגייה. היא זוכרת היטב את שפיגלמן ומצביעה על האינקובטור בפינת החלל. "רוני הייתה כאן. שכבה אצלנו באינקובטור ואנחנו זוכרים אותה. היא הייתה ג'ינג'ית וכמעט שברה לנו את האינקובטור. כל הזמן רצתה לברוח ממנו, ולכן כל האחיות כאן זכרו אותה. עכשיו היא חזרה אלינו, מחזירה לנו את מה שנתנו לה באהבה. היא מתמודדת עם אמהות שנולדו להן פגים קטנים ומראה להן איך הם יגדלו. אנחנו מאוד גאים בה".