המשטרה עצרה השבוע את ויטלי רוכלנקו מראשון לציון, החשוד שהתחזה לרופא שיניים - ללא שום השכלה רלוונטית או רישיון. מעצרו התאפשר בתום "טיפול" שקיבל שוטר סמוי מיחידת הפשיעה המקוונת של משטרת מחוז מרכז.
חוקרי היחידה המיוחדת לפשיעה מקוונת ניהלו בשבועות האחרונים חקירה סמויה, עם קבלת דיווח בדבר חשד חמור על כך שויטלי רוכלנקו, גבר בשנות החמישים לחייו, מתחזה לרופא שיניים ופועל במרפאה פרטית בעיר ללא השכלה והסמכה נדרשת. לפי המשטרה, לחשוד אין רישיון לעסוק ברפואת שיניים והוא אינו בעל תואר ד"ר - כפי שהציג עצמו לפי החשד לאורך שנים.
1 צפייה בגלריה
ויטלי רוכלנקו התחזה לרופא שיניים בראשון לציון
ויטלי רוכלנקו התחזה לרופא שיניים בראשון לציון
ויטלי רוכלנקו החשוד שהתחזה לרופא שיניים בראשון לציון
(צילום: פייסבוק)
במסגרת חקירה סמויה, איתרו השוטרים קורבנות שנפגעו לכאורה מה"טיפול" שקיבלו מהרופא המתחזה, וגבו את עדותם. נאספו ממצאים נוספים, חלקם במסגרת תרגילי חקירה. שוטר הגיע למרפאה ל"טיפול" וגיבש את החשדות כאשר הרופא המתחזה החל בבדיקה רפואית בפיו של השוטר ואף הציג בפניו "אבחון רפואי והצעת מחיר לטיפול".
עוד בנושא זה:
כאמור, השבוע עם הפיכת החקירה לגלויה, עצרו השוטרים את החשוד בתום אותה "טיפול" ותפסו בחיפוש במרפאה מסמכים רבים המחזקים את החשדות נגדו ובכלל זה - צילומי שיניים ומנשכי פה של מטופלים ואף תרופות שונות שהוחזקו במקום בניגוד לחוק.
החשוד נחקר במשרדי היחידה ובהמשך יזומנו מטופלים נוספים לעדויות על בסיס הממצאים והרשומות שנתפסו במרפאה. בתום החקירה יועברו הממצאים לעיון והחלטת הפרקליטות למיצוי מלוא חומרת הדין.
במשטרה מעריכים שיש קורבנות נוספים ששילמו את מיטב כספם עבור טיפול במרפאת החשוד V-dent ברחוב טרומפלדור בראשון לציון. כמו כן חושדים במשטרה שנגרמו לאנשים נזקים רפואיים, ולפיכך ניתן היתר לפרסום זהות החשוד, ויטלי רוכלנקו. במשטרה מקווים להגיע בדרך זו לקורבנות נוספים ולהוסיף את עדותם לתיק נגד המתחזה.
לפי החשד, רוכלנקו ביצע טיפולי שיניים במשך שלוש שנים לכל הפחות, בידיעה שאסור לו. ממצאים שנאספו העלו חשד שביצע טיפולי עקירות, כתרים, תותבות וגם ניקוי שיניים. גם בכרטיס הביקור שלו מופיע תואר ד"ר, למרות שכאמור אינו מחזיק בתואר שכזה.
בהיעדר רישיון לעסוק ברפואה ורישיון למרפאה, רוכלנקו חשוד גם שלא דיווח לרשויות המס בדבר ההכנסות. בין החשדות שנערמים נגדו: התחזות לרופא שיניים, זיוף, קבלת דבר במרמה, טיפול רפואי או כירורגי רשלני.