ד"ר אילן הלוי, רופא נשים ומיילד, שהפעיל מתחם ללידות בית בניגוד לחוק והורשע בטיפול רפואי רשלני ובהפלה לא-חוקית ירצה תשעה חודשי מאסר בעבודות שירות. בית משפט השלום בנתניה גזר עליו עוד חצי שנה מאסר על-תנאי, קנס של 10,000 שקלים ופיצוי בסך 35 אלף שקל לשתי מטופלות. השופטת אליאנא דניאלי קבעה בגזר הדין כי "הנאשם חרג מהפרקטיקה המקובלת והעמיד בסיכון את היולדות והתינוקות".
נציין כי לאחר הרשעתו, בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה הפרקליטות לגזור עליו חמש שנות מאסר בפועל. העונש שקיבל בפועל נמוך בהרבה.

ד"ר הלוי, כך לפי כתב האישום, הפעיל מתחם בשם "ג'הארה דולה" במושב חבצלת השרון, מקום מגוריו, שלא הוכר כמוסד רפואי לביצוע לידות. במסגרת פעילותו במתחם קיבל נשים ללידות טבעיות בהשגחתו למרות שהיו בעניינן הוראות שנגדו את הלידה הטבעית.
הלוי (63) פוטר במרס 2017 מבית החולים לניאדו בנתניה, בטענה שחברת הביטוח לא הייתה מוכנה לבטח אותו בשל ביצוע לידות בעלות סיכון גבוה. "ביצעתי לידות רגילות לנשים שעברו שני ניתוחים קיסריים. המון נשים היו מגיעות לכאן מכל רחבי הארץ", סיפר אז ד"ר הלוי. "יילדתי בעשר השנים האחרונות יותר מ-250 לידות כאלו. ידעתי לתת להן את הטיפול המיטבי, ואף עובר או אישה לא נפטרו". בפרקליטות לעומת זאת קבעו כי הוא קיבל בחודש יוני 2018 אישה ללידה טבעית למרות שעברה שני ניתוחים קיסריים, ובסיום הלידה גילה שנוצר קרע ברחמה.
בהכרעת הדין שניתנה בחודש יוני האחרון קבעה השופטת אליאנא דניאלי: "הנאשם יילד במתחם נשים שעקב נסיבות הכרוכות בעיקרן בניתוחים קיסריים בעברן, משרד הבריאות כמו המומחים בתחום קבעו שקיים סיכון ביילוד אותן נשים בלידת בית, ואין לסייע להן בכך. משכך, הורשע הנאשם בטיפול רשלני ביולדות אלו, בדרך אשר היה בה כדי לסכן אותן ואת פרי בטנן.
1 צפייה בגלריה
אילן הלוי בגזר דינו בשלום נתניה
אילן הלוי בגזר דינו בשלום נתניה
ד"ר אילן הלוי בעת מתן גזר דינו בבית משפט השלום בנתניה
(צילום: יאיר שגיא)
"כן ביצע הנאשם הפלה לא-חוקית, שיבש מהלכי משפט וביצע עבירה של הדחה בחקירה. בנוסף לכך, הנאשם גם הפר צווים שהוצאו נגדו ונגד המתחם, לשם הפסקת פעילותו המסכנת יולדות, צווים עליהם ערער לבית המשפט המחוזי ולבית המשפט העליון. חרף דחיית ערעוריו, הפעיל את המתחם בניגוד לצווים אלו, וקיבל לטיפולו נשים, ובהן גם נשים לגביהן הומלץ כי לא ילדו בלידת בית, עקב הסיכון הכרוך בכך להן ולפרי בטנן. הנאשם המשיך להפר את הצווים גם במהלך ניהול ההליך הפלילי נגדו, ואף לאחר שהחלה שמיעת הראיות בתיק".
בא כוחו של ד"ר הלוי, עו"דד לירן זילברמן, מסר בתגובה: "גזר הדין שניתן היום, מקבל בחלקו את נרטיב ההגנה ומדגיש את פועלו ומחויבותו של ד"ר הלוי לזכויות נשים. קראנו את הכרעת הדין המעמיקה והמקיפה ותודתנו לבית המשפט על שנתן לנאשם את יומו. יחד עם זאת ישנן כמה נקודות שבהן אנו סבורים כי נפלה שגגה בהכרעת הדין, נשקול עמדתנו בעניין זה ונקבל החלטה מושכלת. כך גם לגבי גזר הדין. נקרא, נלמד ונשקול".