עגיל שנתקע בסמוך לקנה הנשימה של פעוט מירושלים הוצא בהליך חירום: ביום שישי האחרון הגיע למרכז לרפואה דחופה של קופת חולים מאוחדת בירושלים פעוט בן שנה ושלושה חודשים עם אמו, תושבי הבירה, לאחר שהאם הבחינה כי בנה בלע עגיל במהלך משחק בקופסת התכשיטים שלה. הפעוט הוכנס באופן מיידי לאבחון וטיפול חירום אצל ד"ר קאסם נימר, מומחה לרפואה דחופה במאוחדת, המשמש גם כרופא בחדר המיון בהדסה עין כרם.
עוד בנושא:
1 צפייה בגלריה
ילדה בלעה עגיל
ילדה בלעה עגיל
צילום הרנטגן של הפעוט על העגיל התקוע
(צילום: דוברות מאוחדת)
בצילום שערך ד"ר נימר התגלה כי העגיל נתקע בקנה הנשימה, עם סכנה ממשית לחסימה של נתיב האוויר. הוא הזמין ניידת טיפול נמרץ ועדכן את חדר המיון בהדסה על מצבו של הפעוט. ד"ר נימר הורה גם למנוע את הזזת התינוק עד להגעת הנט"ן, מחשש לחסימת קנה הנשימה.
ד"ר קאסם נימרד"ר קאסם נימרצילום: מאוחדת
התינוק הובהל לחדר המיון של הדסה עין כרם, שם הוצא בהצלחה העגיל באמצעות גסטרוסקופיה, והוא שוחרר לביתו לאחר השגחה בבית החולים. ד"ר נמיר הגיע בשעות הערב לבקר את הפעוט ואת אימו בהדסה. "העגיל נמצא במקום מסוכן, בסמוך מאוד לקנה הנשימה", מספר ד"ר נימר.

"אני חייב לציין את צוות המלר"ד שהגיב באופן מקצועי ובמהירות ואת אם התינוק שזיהתה מיד את המצב, ופינתה את בנה באופן מיידיי למלר"ד, לקבלת עזרה רפואית דחופה. חשוב מאוד להגביר את תשומת הלב בהשגחה על תינוקות ולהרחיק מהם חפצים שעלולים לסכן אותם".