רופאי המרכז הרפואי מאיר בכפר סבא שלפו בניתוח חלק מתכתי ממגנט למקרר שאותו בלע התינוק ניגון דפן, בן תשעה חודשים מרעננה. החלק שאותו בלע היה בצורת נוצות חדות ולכן נתקע בוושט.
קראו עוד:
"ניגון שיחק עם אחותו הגדולה במגנטים הגדולים שתלויים על המקרר במרחק חצי מטר ממני, כשאני שמה לב שאין אף חלק קטן שהוא שעלול לבלוע", סיפרה אמו עינת, "פתאום הוא התחיל לצרוח ואחרי שניסינו להרגיעו ללא הצלחה. ראינו שיש לו חתך קטן בלשון. הנחנו שנשך אותה ומזה הבהלה והכאב. הוא המשיך לינוק כרגיל, אכל והקיא. אחרי לילה שעבר בצורה יחסית טובה, הוא הקיא שוב גם בבוקר אחרי שאכל ואז הבנו שמשהו לא בסדר ולקחנו אותו מיד למיון הילדים של מאיר.
3 צפייה בגלריה
תינוק בלע חלק ממגנט למקרר
תינוק בלע חלק ממגנט למקרר
ניגון הקטן בלע חלק מתכתי ממגנט למקרר
(צילום: בית החולים מאיר)
"מדובר במגנט שנמצא אצלנו כבר שמונה שנים ועשוי ממתכת חזקה וכבדה לא שיערנו לעצמנו שהוא עלול להיחתך לניגון בפה לחלקים קטנים ולסכן את חייו. אנחנו רוצים לומר תודה גדולה לצוות מיון ילדים שפעל במהירות ובעדינות ולצוות הרופאים שפעלו וטיפלו בניגון באופן מקצועי ביותר במסירות גדולה ורגישות נדירה, ושהיו שותפים להצלת ניגון שלנו בהשגחתו ועזרתו הפרטית של הקב"ה. היה לנו נס!".
ד"ר איילת שלז, סגנית מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי מאיר, סיפרה: "מיד עם קבלתו במיון ילדים ולאחר תיאור המקרה של הורי התינוק, החשד שלנו היה שהוא בלע גוף זר, ולמרות שלא נצפה דבר בלוע, העברנו אותו לצילום שאישש הימצאות גוף זר בחלק העליון של הוושט. יצרנו קשר עם מחלקת אף-אוזן-גרון והוא הועבר באופן מיידי לחדר הניתוח".
3 צפייה בגלריה
תינוק בלע חלק ממגנט למקרר
תינוק בלע חלק ממגנט למקרר
המגנט והחלק שניתק ונבלע
(צילום: בית החולים מאיר)
"צוות חדר ניתוח והמרדימים ד"ר ברנרדו גולדשטיין וד"ר ייבגני שישקין דאגו לשמור על נתיב אוויר פתוח בתינוק הקטן וביצענו סקירה של הוושט באמצעות אזגוסקופ. מדובר בצינור חלול שדרכו עוברת מצלמה המאפשרת הסתכלות ישירה על הוושט", הסבירו ד"ר יניב אבנר מנהל שירות א.א.ג ילדים וד"ר אמין ביאדסה, רופא בכיר ביחידת ניתוחים אנדוסקופיים של הסינוסים. "זיהינו את הגוף הזר וראינו את המבנה המחודד שלו. החשש במקרים כאלו הוא שהוא עלול להיתקע בדפנות הוושט במהלך ההוצאה. באמצעות מלקחיים אנדוסקופיות מיוחדות, שלפנו אותו בפעולות כירורגיות עדינות".
ד"ר שלז הסבירה כי "בליעת ושאיפת גופים זרים אינה נדירה בקרב תינוקות ופעוטות. מדובר בגילאים שמצד אחד הם מספיק ניידים להגיע לגופים זרים ולהכניס אותם לפה ומצד שני לא יידעו 'לספר' על זה או על משהו שמציק להם ומפריע להם בבליעה".
3 צפייה בגלריה
תינוק בלע חלק ממגנט למקרר
תינוק בלע חלק ממגנט למקרר
כך נראה החלק בצילום הדמיה
(צילום: בית החולים מאיר)
זו הזדמנות להזכיר להורים מהם הסימנים המחשידים לבליעה או שאיפה של חפץ זר, גם אם לא ראו את המקרה:
  • ריור מוגבר
  • השתנקות הנשמעת באופן פתאומי
  • סירוב לאכול ולשתות
  • הכחלה
"במקרים אלו יש להתפנות באופן מיידי לבית חולים לקבלת טיפול רפואי", הדגישו ד"ר אבנר וד"ר ביאדסה.